بارش برف و باران، کولاک و باد شدید ادامه دارد /کاهش محسوس دمای دما

کارشناس هواشناسی اصفهان از ادامه فعالیت سامانه بارشی تا آخر وقت امروز در این استان خبر داد و گفت: در دو روز آینده شاهد افت محسوس دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۲درجه خواهیم بود.

ابراهیم هنرمند در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی در امروز در سطح استان است و آسمان در اکثر مناطق ابری گاهی با وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای و بارش باران در اکثر مناطق پیش بینی می‌شود.

وی از ادامه بارش برف، باران و کولاک در مناطق سردسیر خبر داد وافزود: کاهش دید و اختلال در تردد جاده‌ای و جاری شدن روان آب و احتمال رگبار و تگرگ و رعد و برق در برخی مناطق غرب و جنوب دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از کاهش محسوس دمای هوا طی دو روز آینده خبر داد و گفت: از اواخر وقت یکشنبه و طی روز دوشنبه نیز یک موج بارشی دیگر وارد می‌شود که به ویژه در مناطق غربی و جنوبی بارش‌هایی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دمای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد، ادامه داد: کمینه صبح فردا ۴ درجه بالای صفر است همچنین خور و بیابانک با ۲۸ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقطه استان و بویین و میان دشت با منفی ۷ درجه خنک‌ترین شهرستان است.

هنرمند درباره بارش‌هایی که تا صبح امروز ثبت شده است، اعلام کرد: در بویین و میان دشت ۴۲.۸ میلی متر، چادگان ۱۹.۳ میلی متر، خوانسار ۴۷.۷ میلی متر، داران ۳۰ میلی متر، دهق ۲.۵ میلی متر، زرین شهر ۱.۵، سمیرم ۳.۴، فریدون شهر ۵۹.۸ و ۲۳ سانتی متر بارش برف، علویجه ۴ میلی متر، گلپایگان ۲۴.۴ میلی متر، میمه ۲.۸، نجف آباد ۱.۳، نطنز ۶.۵ میلی متر بارش ثبت شد.

وی وزش باد در استان را شدید دانست و گفت: در کلان شهر اصفهان، سرعت وزش باد تا صبح امروز تا حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بوده است و در مناطقی مانند شهرضا، اردستان وزش باد در حد طوفان داشته که احتمالاً خسارت‌های به بار آورده و وزش باد تا اواخر وقت امروز شدید خواهد بود.

کد خبر 559330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.