ملک‌آباد در محاصره آسیب‌ها

ملک‌آباد که یکی از مناطق شهر چهارباغ است با معضلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند و اهالی آن از کمبود امکانات شهری گلایه دارند، در این بین وجود زندان قزلحصار نیز نمکی بر زخم شهروندان این منطقه شده و امنیت آنها را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برای رسیدن به جاده قزلحصار باید کمالشهر را پشت سر بگذاری و سپس با گذشتن از کنار ندامتگاه کرج و مرکز اقامت معتادان متجاهر به ملک‌آباد می‌رسی، همان شهری که نامش در البرز برای سکونت معروف است به ارزان‌ترین ناکجاآباد.

وارد ملک‌آباد که می‌شوی، زباله‌ها، معتادان متجاهر، اراضی آباد نشده و خالی، آسفالت نامناسب، دخمه‌هایی نامش را خانه گذاشته‌اند و هزاران آسیب و نازیبایی دیگر که بیانش مثنوی هفتادمن می‌خواهد، البته این شرایط و اوضاع نامناسب در حالی است که نسبت به چند سال گذشته کمی بهتر شده و در گذشته شرایط در ملک‌آباد بسیار وخیم‌تر بوده است، در این بین پای درد و دل اهالی ملک‌آباد که بنشینی تنها چیزی که می‌شنوی گلایه است و حتی سر سوزنی رضایت شهروندی را در کلام شهروندان ملک‌آباد نخواهی شنید، یکی از نبود درمانگاه می‌گوید، دیگری جای خالی بانک را معضلی برای این منطقه می‌داند؛ در میان اینها استحصال شهروندان برای داشتن یا نداشتن فضای سبز جای تأسف دارد، یکی از نبود فضای سبز ناراحت است و دیگری به این خوشحال است که فضای سبزی در ملک‌آباد نیست؛ چرا که اگر پارکی باشد پاتوق معتادان خواهد شد و مسئله امنیت شهر بیش از پیش به خطر می‌افتد، این موارد تنها گوشه‌ای از معضلات و آسیب‌هایی است که شهروندان ملک‌آباد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

ملک‌آباد امنیت ندارد

علی، جوان ملک‌آبادی که از کمبودهای خدمات شهری گلایه می‌کند، به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: از داشتن فضای سبز یا پارکی که بتواند در آرامش روح و روانمان تأثیر بگذارد محروم هستیم و هنوز برخی از کوچه پس کوچه‌های ملک‌آباد آسفالت نشده است و شاهد حضور معتادان و کارتن‌خواب‌های زیادی در این منطقه هستیم که مسئولان اقدام مؤثری برای جمع‌آوری آنها نمی‌کنند.

اما حامد که نگران امنیت ملک‌آباد است، می‌گوید: فضای سبز نمی‌خواهیم؛ چرا که با وضعیت، موجود، فضای سبز پاتوقی برای معتادان می‌شود و امنیت نداشته‌مان از دست می‌رود و مهم تأمین امنیت ملک آباد است؛ نزدیک‌ترین پاسگاه به ملک‌آباد پاسگاه چهارباغ است که حداقل شش کیلومتر از اینجا فاصله دارد که آن هم به خاطر کمبود نیرو و امکانات، بیش از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا برای مأموران برای رسیدگی به تخلفات بی‌شمار خود را به ملک‌آباد برسانند.

حالا دیگر کسی از اهالی ساکت نیست، ظاهراً "امنیت" درد مشترک اهالی ملک‌آباد است؛ زنی جوان درباره نبود امنیت می‌گوید: در کوچه "لاله‌ها" خریداران مواد مخدر صف می‌ایستند، باج‌گیری و خفت‌گیری هم که روال عادی روز و شب کوچه‌های ملک‌آباد است و هیچ‌کس رسیدگی نمی‌کند؛ به که بگوییم؟ چقدر نامه‌نگاری کنیم؟ اینجا کراک و شیشه بیداد می‌کند! اما کسی صدای ما ملک‌آبادی‌ها نمی‌شنود.

ضرورت اجرای پروژه‌های عمرانی در ملک‌آباد

سعید افشاری‌نیا، رئیس شورای اسلامی شهر چهارباغ در خصوص معضلات ملک‌آباد به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم از جمله منطقه ملک‌آباد به صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اولویت شورای اسلامی شهر تحقق مطالبات شهروندان است، ادامه می‌دهد: طی بازدیدهای مستمر و مدون روند اجرایی پروژه‌ها نظارت می‌شود؛ آسفالت بلوار خلیج فارس هم از جمله این موارد است.

رئیس شورای اسلامی شهر چهارباغ با اشاره به اینکه بهبود وضعیت آسفالت به تسهیل در تردد شهروندان کمک خواهد کرد، می‌افزاید: بسیاری از خیابان‌ها و معابر شهر ملک‌آباد نیز به زودی ساماندهی و بهسازی خواهد شد تا سال جدید عمده این معابر قابل استفاده برای شهروندان باشد.

وی با اشاره به اجرای سریع و دقیق پروژه‌های عمرانی در مناطق کم‌برخوردار شهر، خاطرنشان می‌کند: لازم است روند اجرایی پروژه‌های عمرانی در شهر به ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار با سرعت و دقت عمل انجام شود.

افشاری‌نیا تصریح می‌کند: آسفالت، لکه‌گیری و بهسازی معابر و محلات از اهم برنامه‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری چهارباغ در حوزه عمرانی و خدماتی است تا رضایت خاطر شهروندان حاصل شود.

بازار خرید و فروش خودرو، مشکلات عدیده‌ای برای ملک‌آباد به وجود آورده است

حجت‌الاسلام قادر محمدی، امام جمعه چهارباغ در خصوص نبود امنیت و مشکلات ملک‌آباد به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: معضل اصلی ما در منطقه ملک‌آباد وجود دو زندان بزرگ کشوری و استانی است و وجود زندان‌ها موجب شده است تا با مشکلات امنیتی در این منطقه دست‌وپنجه نرم کنیم.

وی با اشاره به اینکه وجود بازار خرید و فروش خودرو نیز یکی دیگر از عوامل زمینه‌ساز نابسامانی‌های ملک‌آباد است، تصریح می‌کند: بازار خودرو، مشکلات عدیده‌ای را برای این منطقه به وجود آورده است و این بازار باید از منطقه مسکونی ملک‌آباد خارج شود.

امام جمعه چهارباغ با اشاره به طرح‌های نیروی انتظامی در مهدی‌آباد و ملک‌آباد برای بهبود امنیت در این مناطق، خاطرنشان می‌کند: طرح‌هایی که برای ایجاد امنیت در ملک‌آباد و مهدی‌آباد اجرا شده است، مانند مسکن و مقطعی بود و این موضوع در کنار نبود کلانتری مجزا برای ملک‌آباد مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اهمیت استقرار کلانتری در منطقه ملک‌آباد، می‌گوید: برای ایجاد امنیت و آسایش در سراسر استان البرز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و در این راستا کلنگ‌زنی یک کلانتری و پلیس راهور در منطقه ملک‌آباد حدود سه سال گذشته انجام شده است که در ماه‌های اخیر روند اجرایی عملیات این پروژه با سرعت بیشتری طی شده است.

اقدامات مدیریت شهری در ملک‌آباد

مهران علیخانی، مدیر منطقه یک شهرداری چهارباغ در خصوص آخرین وضعیت فعالیت عمرانی و اجرایی، به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: در راستایی ارتقای کیفی فضایی شهری و زیباسازی منظر شهر عملیات بهسازی و احیای فضای سبز بلوار خلیج فارس در دو لاین شمالی و جنوبی اجرایی شد.

وی از کاشت درخت در نواحی مختلف ملک‌آباد خبر می‌دهد و می‌افزاید: کاشت درخت در خیابان مصلی و ایجاد فضای سبز در شهر بیانگر این امر است، همچنین نورپردازی و نصب اِلمان شهری در ورودی بلوار خلیج فارس و نورپردازی و نصب برج نوری در پارک آدینه نیز در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان انجام شده است.

مدیر منطقه یک شهرداری چهارباغ با بیان اینکه تکمیل ساختمان کلانتری ملک‌آباد از دیگر پروژه‌هایی در دستور کار است، تصریح می‌کند: ادامه پروژه انتقال آب‌های سطحی کانال کمربندی و دال‌گذاری کانال به طول تقریبی ۸۰۰ متر انجام می‌شود. اصلاح کانال آب گلستان ۱۹، پروژه مطالعاتی جمع‌آوری آب‌های سطحی در ملک‌آباد و ترمیم روکش آسفالت بلوار خلیج فارس در لاین شمالی و جنوبی نیز در حیطه اقدامات قرار می‌گیرد تا معضلات ملک‌آباد هر چه سریع‌تر رفع شود.

وی در خصوص انجام مذاکرات و تشکیل پروند جهت بازگشایی معابر دارای معارض، اضافه می‌کند: خرید و نصب سطل مکانیزه نیز از دیگر اقدامات مدیریت شهری در ملک‌آباد است و به منظور تسهیل تردد شهروندان لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر فرعی و اصلی ملک‌آباد به صورت ویژه انجام می‌شود.

گزارش از: محنا عباسی، خبرنگار پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا

کد خبر 559263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خ US ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    شما کدام کارو انجام دادید یه کمی که بارون میباره خیابان نظری اب بر میداره میشه استخر هیچ ماشینی نمتونه رد بشه یه فکری برای این خیابون بکنید یه کاری انجام بدید