زمان تعیین حقوق و دستمزد ۱۴۰۱ اعلام شد

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ به زودی تعیین می‌شود و امیدواریم تا دو هفته آینده میزان حقوق و دستمزد مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی حسین رعیتی‌فرد، اظهار کرد: کمیته‌ای متشکل از جامعه کارگری نماینده کارگری، جامعه بازنشستگان و شورای عالی کار مشغول بررسی حقوق و دستمزد برای سال ۱۴۰۱ هستند.

وی افزود: امیدواریم تا دو هفته آینده میزان حقوق و دستمزد مشخص شود.

به گفته او هشت میلیون و ۷۹۵ هزار تومان به عنوان سبد معیشت تعیین شده که حقوق و دستمزد بر این مبنا تعیین می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به دنبال این هستیم که قوانینی مربوط به دریافت مستمری را بررسی و در کنار آن شرایط برای بازگشت به کار کارگران با توجه به تخصص‌شان فراهم شود.

وی گفت: در سامانه وزارت کار هم قسمتی به وجود آمده تا کارفرمایان به سوالات و پرسش‌ها پاسخ دهند تا پایشی هم به این موضوع شود.

به گزارش ایمنا، حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در این باره به خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های کنترل تورمی و متوقف کردن قیمت‌ها که دولت در پیش گرفته است، گارد بسته‌ای را در برابر افزایش حقوق در پیش خواهد گرفت؛ اما واقعیت این است که کارگران افزایش حقوقی دریافت نکرده‌اند و در واقع قدرت خرید از دست رفته خود را باز پس می‌گیرند.

وی ادامه داد: کارگران به دنبال دریافت دستمزد سال ۱۴۰۱ نیستند، بلکه تقاضای بازپس‌گیری قدرت خرید سال‌های ۱۳۹۸ و یا ۱۳۹۹ هستند. به عنوان نمونه سبد معیشتی که توسط دولت تعریف شده، حداقل هزینه لازم برای خرید کالاهای اساسی در یک ماه را عنوان کرده است. قیمت این سبد هشت میلیون و ۹۷۵ هزار تومان عنوان شده در حالی که اکنون دریافتی بیش از ۶۰ درصد نیروی کار سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

کد خبر 559229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.