ترویج فرهنگ درختکاری و درخت‌دوستی با اجرای طرح پویش جوانه‌ها

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس از اجرای طرح "پویش جوانه‌ها" با هدف ترویج فرهنگ درختکاری، درخت‌دوستی و افزایش جلب مشارکت شهروندان در توسعه و نگهداشت فضای سبز شهری در اسفندماه خبر داد.

احمد کناری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از معیارهای ارزیابی کیفیت محیط هر شهر وجود فضای سبز عمومی است و با توجه به اهمیت جلب مشارکت شهروندان در نگهداشت و توسعه فضاهای شهری به عنوان یکی از دغدغه‌های همیشگی مسئولان مربوطه، این طرح تدوین شده و اجرایی می‌شود.

وی افزود: طرح پویش جوانه‌ها به مخاطب این امکان را می‌دهد که با کاشتن درخت، می‌توان بهتر نفس کشید و زندگی را به زمین و سرسبزی و نشاط را به هم‌نوعان هدیه کرد، این طرح از طریق قبول سرپرستی یا کاشت مناسبتی نهال در محل مشخص، با نیت یا نام خود افراد اتفاق می‌افتد و حاصل این اتفاق، دستیابی به اهداف طرح و همچنین ایجاد حس شعف و شادمانی در میان مشارکت‌کنندگان است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اهداف طرح پویش جوانه‌ها، گفت: جلب مشارکت شهروندان در ایجاد فضای سبز جدید، افزایش سرانه فضای سبز شهری، تقویت رویکرد کاشت گونه‌های بومی، افزایش تعلق خاطر شهروندان به محیط‌های شهری و به ویژه درختان و ترویج فرهنگ درختکاری و درخت‌دوستی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح پویش جوانه‌ها است‌.

وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند در این طرح به مناسبت‌ها و نیت‌های مختلف از جمله نذر نهال، وقف طبیعت، یادمان اموات، ازدواج و سالگرد آن، هدایای سازمانی، فارغ‌التحصیلی، روز مادر، روز پدر، سلامت، هدیه تولد و یادمان اهداکنندگان عضو نهال سفارش دهند، بکارند یا به سرپرستی بگیرند.

کناری‌نژاد با اشاره به نگاه زیست‌محیطی طرح پویش جوانه‌ها، اضافه کرد: برای جبران آسیب‌های وارد شده ناشی از استفاده سوخت‌های فسیلی به طور مثال به ازای هر ۱۰ هزار کیلومتر یک نهال کاشته می‌شود و این موضوع از دیگر اهداف طرح است‌؛ پویش جوانه‌ها در دو بخش درگذشتگان و افرادی که در حیات هستند، در یکی از بخش‌های مشخص شهر انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در این راه قصد داریم در نخستین روز آغاز این پویش مردمی با حضور چهره‌های مطرح و فاخر شهر بندرعباس، حرکتی در جهت تشویق شهروندان به این اقدام فرهنگی انجام دهیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس اجرای این طرح را در حفظ و صیانت از طبیعت مؤثر دانست و گفت: با اجرای این طرح که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس و سازمان آرامستان مجری آن و سازمان مدیریت پسماند نیز یاری‌گر خواهند بود، در نظر داریم دو بوستان بزرگ با نهال‌هایی که توسط شهروندان کاشته می‌شود، ایجاد کنیم.

کد خبر 559213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.