تولید ماهانه ۳.۵ مگاوات برق در کاشان

مدیر شرکت توزیع برق کاشان در حاشیه افتتاح نیروگاه ۲۰۰کیلووات گفت: به طور متوسط در ماه مجموع تولیدی نیروگاه‌های برق خورشیدی مستقر در کاشان ۱۱,۲۰۰ کیلو مگاوات ساعت است.

حسن رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برای این نیروگاه خورشیدی که در محوطه کارخانه سیمان کاشان در زمینی به وسعت ۴۵۰۰ متر مربع احداث و بیش از ۴۵ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار کرد: درحال‌حاضر در این شهرستان ۲۳۵ نیروگاه خورشیدی خانگی و صنعتی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه کلنگ نیروگاه ۱۰ مگاواتی در زمینی با مساحت ۱۰۰ هکتار در چهار فاز با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال به زمین زده شد، اضافه کرد: کوچک‌ترین نیروگاه خورشیدی به لحاظ ظرفیت تولید در کاشان پنج کیلوواتی و بزرگ‌ترین آن نیروگاه ۱۰ مگاواتی است.

مدیر شرکت توزیع برق کاشان خاطرنشان کرد: کاشان در سطح استان اصفهان از نظر تعداد و انرژی به لحاظ تعداد جایگاه نیروگاه‌های اول و از نظر میزان تولید، جایگاه نخست را دارد.

رمضانی اضافه کرد: با این ۲۳۵ نیروگاه خورشیدی، اشتغال بیش از ۳۵ نفر فراهم شده و این تعداد طرح توانسته است هشت هزار تن گاز گلخانه‌ای را کاهش دهد.

وی از اجرای ۶۰ طرح جدید در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: برای احداث هر کیلووات سامانه خورشیدی، تقریباً پنج مترمربع فضا نیاز است و درحال‌حاضر برای تولید هر کیلووات برق خورشیدی، حدود ۱۸ میلیون تومان هزینه می‌شود.

مدیر شرکت توزیع برق کاشان درخصوص نحوه خرید برق تولید شده در نیروگاه‌های خورشیدی، گفت: هزینه‌ها با عقد قرارداد ۲۰ ساله به صورت دو ماه یک بار پرداخت می‌شود و تقریباً طی بازه چهار الی پنج ساله بازگشت سرمایه اتفاق می‌افتد.

کد خبر 559144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.