۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
ورودی پلدختر ارغوانی می‌شود

شهردار پلدختر گفت: ارغوان، درخت بومی شهرستان پلدختر است اما جایگاه خاصی در فضای سبز این شهر ندارد؛ درحالی‌که درختان غیربومی مضر و ناسازگار مانند کنوکارپوس بخش قابل‌توجهی از فضای سبز شهری پلدختر را زیر چتر خود کشیده است.

صدیقه میری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه درختان بومی نقش کم‌رنگی در فضای سبز شهر پلدختر دارد، اظهار کرد: گرده‌های درخت کنوکارپوس به دلیل آلرژی‌زایی اثر منفی بر سلامت شهروندان می‌گذارد؛ این درخت با شرایط اقلیمی منطقه سازگار نیست و ریشه‌های هجومی آن خسارت‌های زیادی به تأسیسات شهری و آب و فاضلاب وارد می‌کند.

وی افزود: درختکاری در شهر پلدختر براساس برنامه و تیپ خاصی انجام نشده و اصول علمی و زیباشناسی، معیارهای محیط‌زیستی از قبیل سازگاری گونه‌های کاشت شده، اصول بهداشتی مانند آلرژی‌زا نبودن برخی گونه‌ها، عملکرد اکولوژیک فضای سبز گذرگاه‌ها همچون کاهش آلودگی‌های هوا، کاهش آلودگی صوتی و نوری و عملکرد اجتماعی نظیر کاشت درختان سایه‌گستر، در نظر گرفته نشده است.

شهردار پلدختر خاطرنشان کرد: طرح جامع درختکاری شهر پلدختر توسط کارشناسان مجرب و فعالان محیط‌زیست تدوین شده است؛ بر همین مبنا ساختار درختکاری شهر دستخوش تحولات اساسی خواهد شد.

میری با بیان اینکه حذف درختان مضر، زائد و ناسازگار و جایگزینی درختان سازگار با اقلیم شهر پلدختر در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: مسیر شهر پلدختر به خرم‌آباد از گذشته به جاده ارغوان‌ها شهرت دارد و در همین راستا در بلوار ورودی شهر از سمت شمال، درختان ارغوان کاشت خواهد شد و در سایر نقاط شهر نیز مطابق برنامه‌ریزی طرح جامع درختکاری، درختان مناسب دیگری غرس می‌شود.

کد خبر 559115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.