اطلاعیه سفارت ایران در وین درباره ورود موقت هموطنان ایرانی مقیم اوکراین به اسلواکی

وزارت خارجه اسلواکی در یادداشت رسمی به سفارتخانه‌های همه کشورها اعلام کرده است: مجوز ورود به خاک اسلواکی با محدودیت زمانی و صرفاً با هدف کمک به خروج افراد از منطقه جنگی و حفظ جان آنها صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا، وزارت خارجه اسلواکی در یادداشت رسمی به سفارتخانه‌های همه کشورها اعلام کرده است که مجوز ورود به خاک اسلواکی با محدودیت زمانی و صرفاً با هدف کمک به خروج افراد از منطقه جنگی و حفظ جان آنها صورت گرفته است. بر این اساس، تسهیلات لازم برای ورود این افراد به کشور اسلواکی صرفاً به منظور عزیمت آنها به کشور متبوع خود فراهم شده است.

سفارت ایران در وین نیز در اطلاعیه خود آورده است: این سفارت از مقامات اتریش در خصوص اتباع ایرانی که از اوکراین خارجه شده‌اند، در رابطه با امکان عزیمت آنها به کشور اتریش استعلام کرده است که در پاسخ، مقامات دولت اتریش اعلام کرده‌اند، صرفاً در صورتی که این افراد قصد بازگشت به ایران از طریق فرودگاه وین را داشته باشند، هماهنگی‌های لازم را در این رابطه به عمل خواهند آورند.

بر این اساس، توصیه جدی و مؤکد سفارت این است که هموطنان گرامی‌به منظور جلوگیری از مشکلات آتی، در اسرع وقت نسبت به تهیه بلیط برگشت به ایران از طریق مسیرهای پروازی جاری اقدام کنند.

نمایندگان این سفارت در منطقه مرزی ویشنه نمسکه (vyšne nemecke) به منظور کمک به هموطنان عزیز، تسهیل ورود ایشان و ارائه مشورت‌های لازم از جمله در خصوص خدمات کنسولی مستقر هستند.

در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات تکمیلی، می‌توانید ۲۴ ساعته با شماره‌های همراه و واتساپ زیر تماس حاصل کنید:

+۴۲۱ ۹۱۸ ۲۴۵۶۰۵

+۴۳۶۷۶۳۴۴۰۱۸۸

+۴۳۶۷۷ ۶۳۰۵۸۶۳۸

منبع: ایسنا

کد خبر 559091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.