بکرترین مقصد گردشگری مدیترانه در سال ۲۰۲۲

دولت کرواسی هدف بلندپروازانه تبدیل شدن به بهترین مقصد گردشگری دریای مدیترانه طی سال ۲۰۲۲ را در سر پرورانده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کووید ۱۹ طی دو سال گذشته اثرات منفی زیادی بر زندگی شهرنشینی سراسر جهان به جا گذاشته و صنعت گردشگری را با رکود غیرقابل‌جبرانی مواجه کرده است. در واقع، در پی بسته شدن مرزها و محدودیت‌های تردد، مردم بسیار کمتر از گذشته به عبور و مرور در سایر نقاط دنیا پرداختند و حتی اغلب راهی جز ماندن در خانه نداشتند. در این میان، کرواسی اگرچه در سال ۲۰۱۹ یکی از کشورهای رکورددار جهان در زمینه گردشگری بود، اما پیدایش بیماری کووید ۱۹ زحمت‌های چند ساله مدیران را هدر داد و رکود، سراسر کشور را فرا گرفت.

البته مدیر صنعت گردشگری کرواسی در سال ۲۰۲۱ تمام تلاش خود را به کار گرفت، زمینه را برای رفت‌وآمد دوباره جهانگردان به کشور فراهم آورد تا کشور را به یکی از نقاط ایمن جهان برای سفر تبدیل کند. اقدامات زیادی برای تحقق این هدف انجام شد که به نظر می‌رسد تبعات مثبت زیادی به همراه آورده است.

وزیر صنعت گردشگری کرواسی می‌داند که مردم سراسر جهان، پس از گذشت دو سال از شیوع بیماری کووید ۱۹، به محیط‌هایی ایمن برای سفر و گذراندن تعطیلات خود نیاز دارند و به همین دلیل، تمام توان خود را به کار گرفته است تا زمینه را برای سفر آن‌ها در کشور فراهم آورد.

بکرترین مقصد گردشگری مدیترانه در سال ۲۰۲۲

در این راستا، گردشگرانی که در انتخاب مقصد سفر خود، امنیت و سلامت را حائز به سایر مولفه‌ها ترجیح می‌دهند، می‌توانند آسوده به روستاهای کرواسی سفر کنند؛ زیرا امنیت در این مناطق تا حد زیادی تأمین شده است. گزارش‌ها حاکی است که اخیراً روستاهای کرواسی نسبت به مناطق شهری با افزایش قابل توجه بازدیدکنندگانی مواجه شده است که شب‌های پیاپی را به گردش در محیط‌های اطراف می‌پردازند.

نکته جالب توجه این است که دولت کرواسی در سال ۲۰۲۱ تمام توان خود را به کار گرفت تا از «دیجیتال نومدها» که جمعیت آن‌ها به واسطه ترویج دورکاری به طور قابل توجهی افزایش یافت نیز استقبال کند که البته در این زمینه بسیار موفق عمل کرد. دیجیتال نومدها به افرادی اطلاق می‌شود که اغلب زندگی سیاری دارند و به صورت دیجیتالی در نقاط مختلف دنیا درآمد کسب می‌کنند.

دستاوردهای کرواسی برای رونق گردشگری در سال ۲۰۲۱ بسیار قابل توجه بود و حتی با وجود سرعت گرفتن شیوع بیماری کووید ۱۹، سیل عظیمی از جهانگردان را به سمت خود روانه کرد. شاید به همین دلیل است که مدیران کرواسی هدف بلندپروازانه تبدیل شدن به بهترین مقصد گردشگری دریای مدیترانه را در سر پرورانده‌اند و البته شواهد تا حدود زیادی نشان از تحقق هدف آن‌ها دارد.

کد خبر 559050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.