افزایش ۹۲ درصدی اعتبارات پروژه‌های آبخیزداری خوانسار

رئیس اداره منابع طبیعی خوانسار گفت: امسال ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار مالی به منظور اجرای پروژه‌ها و طرح‌های حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان اختصاص یافت.

مهدی کیخایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرستان خوانسار بیش از ۹۳ هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت دارد که شامل ۷۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی و مابقی اراضی زراعی، باغی و مناطق مسکونی می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه مهم منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار در حفظ و حراست از ۷۰ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان، گفت: این اراضی دارای انواع گونه‌های مرغوب مرتعی با ارزش غذایی، دارویی، صنعتی و غیره است که متأسفانه گاهی شاهد دست اندازی افراد سود جو هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار افزود: در یکسال گذشته در راستای حراست از اراضی ملی شهرستان بالغ بر ۷۰ فقره پرونده با موضوع چرای غیر مجاز دام در سطح مراتع ملی و حدود ۳۵ فقره دادخواست با موضوع تصرف اراضی ملی اعم از کیفری و حقوقی علیه متجاوزین اراضی ملی تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

کیخایی با اشاره به مقابله با بهره‌برداران غیر مجاز محصولات فرعی مرتعی در شهرستان خوانسار، گفت: امسال اخذ احکام قضائی به نفع دولت با موضوع خلع ید، رفع تصرف و قلع و قمع در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار اجرا شده است.

وی افزود: مقابله با قطع درختان در اراضی ملی شهرستان و پیگیری از طریق مراجع قضائی و برگزاری تشرفات مزایده مواد بازداشتی را دیگر اقدامات یگان حفاظت منابع طبیعی خوانسار است.

اختصاص ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار مالی در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی خوانسار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوانسار با اشاره به اختصاص ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار مالی به منظور اجرای پروژه‌ها و طرح‌های حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در سال جاری، افزود: این میزان تخصیص اعتبار در مقایسه با سال ۱۳۹۹ افزایش ۹۲ درصدی داشته است.

کیخایی افزود: این پروژه‌ها در قالب آبخیزداری و کنترل سیل در حوزه‌های داخلی، حفاظت و حمایت از جنگل‌ها و مراتع، حفاظت و حمایت از جنگل‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته، جنگل کاری و غنی سازی جنگل‌ها، توسعه درختکاری و پوشش گیاهی دیم، احیای و اصلاح مراتع، ارتقای دانش و مهارت بهره‌برداران منابع طبیعی و تعمیر و تجهیز ساختمان اداری اجرا شده است.

کد خبر 559049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.