عصرانه خبری علم و فناوری در یازدهم اسفندماه

در این بسته خبری احتمال عرضه پردازنده‌های AMD Zen3 در ماه میلادی جاری، درخواست "زاکربرگ" از همگان برای تحول دنیای "متاورس" و ضرورت ارتباط دانش بنیان ها با محققان طرح‌های بنیاد ملی نخبگان را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری در روزی که گذشت را مرور می‌کنیم:

احتمال عرضه پردازنده‌های AMD Zen3 در ماه میلادی جاری

بر اساس اطلاعات جدید سری AMD Ryzen Threadripper PRO 5000 نخستین پردازنده‌های مجهز به ریز معماری Zen3 خواهند بود و همین ماه از راه می‌رسند. پردازنده‌های ورک استیشن پرقدرت جدید AMD تا ۶۴ هسته پردازشی خواهند داشت. پردازنده‌های کنونی AMD قدیمی شده‌اند و برخلاف انتظارها هنوز این کمپانی مدل‌های جدید عرضه نکرده است. با این حال طبق شایعات جدید تا کمتر از شش روز دیگر شاهد عرضه پردازنده‌های جدید از سوی AMD خواهیم بود. البته گفته می‌شود این پردازنده‌ها در ابتدا تنها در اختیار سازندگان سیستم‌های آماده قرار می‌گیرد و خبری از نسخه خرده فروشی آنها نخواهد بود.

سامانه ۱۱۸ کاشان پاسخگوی نیاز ساکنان نیست

اخیراً نحوه ارائه خدمات سامانه ۱۱۸ در شهرستان کاشان تغییر پیدا کرده است و همین موضوع موجب نارضایتی شهروندان شده است به نحوی که مدت زمان انتظار برای پاسخگویی اپراتور سامانه ۱۱۸ در این شهرستان بسیار طولانی شده است به گونه‌ای زمان انتظار پیش‌بینی شده غیرقابل قبول است.

ردمی نوت 11E 5G و 11E Pro شیائومی رونمایی شدند

ردمی (Redmi) برند زیرمجموعه شرکت شیائومی امروز از دو گوشی جدید خود ردمی نوت 11 E 5G و 11 E Pro در چین رونمایی کرد. البته نسخه پرو این گوشی از نظر مشخصات بسیار شبیه به ردمی نوت 11 Pro 5G است که به تازگی برای بازار جهانی معرفی شده بود، اما گوشی 11 E 5G به نظر می‌رسد که محصول جدیدی باشد.

درخواست "زاکربرگ" از همگان برای تحول دنیای "متاورس"

شرکت "متا" از شرکت‌های فناوری می‌خواهد تا در ساخت یک دنیای جدید واقعیت مجازی کمک کنند و در یک "تلاش جهانی" اقدام به کاهش تأخیر در شبکه و بهبود سرعت آن کنند. براساس گزارش پایگاه سی‌نت، "مارک زاکربرگ" مدیرعامل "متا" گفت: امروز ما در آغاز دوره گذر بعدی هستیم که برای "متاورس" آماده می‌شویم، اما ایجاد حس واقعی حضور در دنیای مجازی با عینک‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی، نیازمند پیشرفت‌های عظیم در شبکه و اتصال است. پیشرفت‌هایی بزرگ‌تر از هر یک از تغییراتی که تاکنون دیده‌ایم.

ضرورت ارتباط دانش بنیان‌ها با محققان طرح‌های بنیاد ملی نخبگان

محمدصادق موحد معاون آینده سازان، بنیاد ملی نخبگان در نشست کارگروه همفکری بنیاد نخبگان گفت: در برنامه‌های سال‌های اخیر بنیاد ملی نخبگان به ویژه در حوزه‌های دانشجویی، فعالیت‌های بسیاری صورت گرفت که در این میان بنیاد تلاش کرده با توجه به شرایط جدید بر معیارهای تازه شناسایی متمرکز شود و درگاه‌های غیرمستقیم برای این امر ایجاد کند تا در ادامه مسیر، توانمندی دانشجویان در قالب طرح‌های مختلف افزایش یافته و مهارت افراد هم در مرز دانش و هم در بحث کارآفرینی تقویت شود.

کد خبر 559040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.