زمان برگزاری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر اعلام شد

رئیس کارگروه سامانه مد و لباس گفت: یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر به عنوان جامع ترین خط کش در وضعیت آینده مد و لباس، بیست‌وهشتم تیرماه همزمان با روز حجاب و عید غدیر ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمجید امامی با اشاره به زمان دقیق برگزاری یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر، اظهار کرد: جشنواره یازدهم فجر، به عنوان جامع‌ترین خطکش در وضعیت شناسی و آینده سازی مد و لباس کشور، بیست‌وهشتم تیرماه همزمان با روز حجاب و عید غدیر در برج میلاد برگزار می‌شود.

وی افزود: در دوره یازدهم جشنواره مد و لباس فجر، بخش همایش علمی تخصصی سبک پوشش اسلامی اضافه شده است؛ همچنین رویکرد بخش رقابتی جشنواره در حوزه طرح و دوخت است؛ به عبارت دقیق‌تر، همه عرصه‌های پوشاک و ملزومات را در بر می‌گیرد و آثار برگزیده با نگاه ارتباط با صنعت و تلفیق شاخص‌های عفیفانه، سالم، مقرون به صرفه و دسترس پذیر بودن انتخاب می‌شود.

رئیس کارگروه سامانه مد و لباس گفت: دبیر همایش خانم یاقوتی است که او از اساتید برتر حوزه طراحی پارچه و دوخت در دانشگاه کشور به ویژه دانشگاه الزهرا به شمار می‌رود. در بخش غیررقابتی جشنواره، به حوزه اقوام، توجه کاربردی خواهد شد و ما نگاه مان این است که لباس اقوام باید در لباس اجتماعی بانوان که معروف ترین آن چادر و مانتو است، اثر دیروزین بر محصول امروزین دیده شود.

امامی افزود: در بخش بین المللی جشنواره که از مهم ترین بخش‌های آن به شمار می‌رود، سعی داریم لباس جهان اسلام و لباس زنان در جهان اسلام، تنها به نمایش درنیاید بلکه تعاملی در این میان صورت بگیرد؛ لذا شعار جشنواره امسال «ایران؛ سرزمین تعامل» با تأکید جدی بر وجوه نمادین لباس انتخاب شده است. اگر از عفاف آمیز و حیای لباس صحبت می‌کنیم، باید این دو موضوع در نظام نمادین لباس خود را نشان دهد؛ به همین دلیل کارگاه‌ها و رویدادهای حاشیه‌ای، رویدادهای ایده پردازی در یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در برج میلاد برگزار خواهد شد.

رئیس کارگروه سامانه مد و لباس گفت: جشنواره مد و لباس فجر شخصیت مستقلی دارد و ما هر سال تندیس طاوس زرین را به بهترین طراحان، دوزندگان، صنعتگران و پژوهشگران حوزه لباس اهدا می‌کنیم؛ معتقدیم ما باید تندیس طاووس زرین جشنواره مد و لباس فجر را به لحاظ رسانه‌ای شخصیت سازی کنیم تا این تندیس بتواند به یکی از جایزه‌های مطلوب لباس در منطقه و جهان تبدیل شود و طراحان هرسال انگیزه مضاعفی را برای دریافت این تندیس را داشته باشند. همچنین تندیس طاووس زرین هفته آینده در نشست خبری که با پیرامون یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، جشنواره بین المللی مد و لباس فجر بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور است. این جشنواره رویدادی فراگیر در حوزه هنر- صنعت مد و لباس است که در راستای تحقق مفاد ماده سه قانون ساماندهی مد و لباس کشور مصوب دوازدهم دی‌ماه ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی هرساله به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

کد خبر 559038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.