مشمولان کمک‌های مالی شورای شهر لندن مشخص شدند

خیابانی سبزتر و ایمن‌تر برای کودکان، جریمه ۳۰۰۰ پوندی برای اسباب‌بازی‌فروش متخلف، تبدیل گاوداری متروکه به مرکز بازی و کافه سرپوشیده و واکنش شورای شهر لندن به طرح زندگی با کووید -۱۹ عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمیته اعطای کمک‌های مالی شورای لندن با اعطای بودجه به برنامه چهار ساله کمک‌های مالی پارلمان لندن برای مقابله با بی‌خانمانی و سوءاستفاده‌های خانگی موافقت کرد و بدین‌ترتیب با سرمایه‌گذاری سالانه بیش از شش میلیون پوند در این برنامه به مقابله با دو مورد از جدی‌ترین مسائلی اقدام کرد که پایتخت با آن مواجه است. برنامه مالی اعطا شده، آخرین مرحله از برنامه کمک‌های مالی است که در فاصله سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ به مرحله اجرا در می‌آید، به صورت فراحزبی توسط منطقه‌های لندن تأمین می‌شود و از آسیب‌پذیرترین ساکنان لندن حمایت می‌کند.

رئیس کمیته کمک‌هزینه‌های لندن، مقابله با بی‌خانمانی و مبازره با آزارهای خانگی را از اولویت‌های اصلی شورای لندن معرفی و اعلام کرد برای رسیدن به این هدف، اعطای کمک هزینه به شهرداری‌های لندن و همکاری مستقیم این نهاد با سازمان‌های داوطلبانه و بخش اجتماعی لندن، شورای شهر را نسبت به انجام اقدامات بیشتر برای مقابله با این مشکلات توانمند می‌کند.

وست‌مینستر؛ خیابانی سبزتر و ایمن‌تر برای کودکان

به‌دنبال اقدامات اخیر شورای شهر وست‌مینستر در راستای عریض‌سازی پیاده‌روها در تقاطع دروری لین، خیابان کین و خیابان تاویستوک به‌منظور ایمن‌تر کردن محوطه اطراف مدرسه برای عابران پیاده که در نوامبر ۲۰۲۱ به پایان رسید، شورای وست‌مینستر با مشارکت «نورث‌بانک بی‌آی‌دی» و «اف‌ام کانوی»، یک پارکلت جدید در خارج از مدرسه ابتدایی سنت کلمنت دینز در دروری لین نصب کرد.

شورای شهر وست‌مینستر با نصب این پارکلت شگفت‌انگیز در قلب وست‌اند که بخشی از برنامه‌های آن برای ایجاد محیط‌های سبزتر و امن‌تر در اطراف مدارس در راستای منفعت‌رسانی به کودکان و والدین است، خیابان را به فضای سبز و گل‌های جذاب مزین کرده است که در چند متری بازار شلوغ کاونت گاردن قرار دارد. شورا همچنین یک نیمکت برای رهگذران در این پارکلت قرار داده است که امکان استراحت و لذت بردن از محیط اطراف را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

منچستر؛ جریمه ۳۰۰۰ پوندی برای اسباب‌بازی‌فروش متخلف

اداره استانداردهای بازرگانی شورای شهر منچستر در بازدید از عمده‌فروشی «پوند لاین‌پلاس» منچستر در محدوده خیابان دربی، اسباب‌بازی‌های بادکنکی چراغ‌دار را از بازار جمع‌آوری و نمونه‌هایی از محصولات موجود را برای بررسی به آزمایشگاه ارسال کرد. نتایج به‌دست‌آمده حاکی از غیرایمن بودن اسباب‌بازی‌ها بود. به‌طور خاص مشخص شد که ریسه‌های نوری روی محصولات به‌راحتی می‌تواند گره بخورد و خطر خفگی بالقوه برای کودک زیر ۳۶ ماه ایجاد کند. اسباب‌بازی‌های توقیف‌شده همچنین دارای محفظه‌های باتری بود که بدون نیاز به استفاده از ابزاری خاص باز می‌شد و این قابلیت آن‌ها را برای کودکان ناامن می‌کرد زیرا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی داخل باتری‌ها می‌تواند باعث آسیب مغزی و کلیوی کودکان شود.

شورای شهر منچستر، این شرکت فروش اسباب‌بازی‌های خطرناک و ناایمن را به دادگاه کشاند و برای مدیرعامل آن که پیش از این نیز به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی لازم در تولید اسباب‌بازی‌ها اخطار گرفته بود، جریمه‌ای ۳۰۰۰ پوندی و ۱۲ ماه حبس تعلیقی تعیین شد. اسباب‌بازی‌های توقیف شده نیز که از استانداردهای ایمنی بسیار دور بودند و قرار گرفتن آن‌ها در اختیار مصرف‌کنندگان منجر به بروز فجایعی غیرقابل جبران می‌شد، با تلاش‌های بی‌وقفه افسران اداره استانداردهای بازرگانی و تیم حقوقی شورای شهر منچستر در اختیار این شورا قرار گرفت و به زودی معدوم خواهد شد.

لیدز؛ تبدیل گاوداری متروکه به مرکز بازی و کافه سرپوشیده

شورای شهر لیدز با راه‌اندازی یک پروژه توسعه بسیار هیجان‌انگیز، یک گاوداری قدیمی در مزرعه خانوادگی نیوسام را به مرکز بازی، کافه و فروشگاه تبدیل می‌کند. گاوداری مزرعه خانوادگی نیوسام و ساختمان‌های اطراف آن بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد. این مزرعه به‌عنوان یک سالن شیردوشی به‌منظور ارائه شیر استریلیزه و آزمایش‌شده توبرکولین برای بیمارستان‌های لیدز مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

شورای شهر لیدز در سال ۱۹۶۸ صنعت تولید لبنیات را در این مزرعه تعطیل کرد و از آن پس ساختمان‌های این محوطه برای کاربردهای مختلفی از جمله انبار وسایل نقلیه برای بخش پارک‌های شورا و حتی اصطبل اسب‌های پلیس یورکشایر غربی در دهه ۱۹۷۰ مورد استفاده قرار گرفت. شورای شهر لیدز به این نتیجه رسید که برای احترام به طراحی بی‌نظیر و تاریخ اولیه این بنا، تعمیرات فوری و کاربری جدیدی لازم است لذا پس از گذشت ۱۰۰ سال از بنا شدن این محوطه باشکوه یک پروژه توسعه‌ای بسیار هیجان‌انگیز راه‌اندازی کرد که باغ قدیمی گاوداری را با دو فضای جدید بازی، یک کافه راحت با ارائه انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای سبک و یک فروشگاه مجهز جایگزین می‌کند.

لندن؛ واکنش شورای شهر به طرح زندگی با کووید ۱۹

شورای شهر لندن از مردم خواست در طول پیاده‌سازی طرح دولتی زندگی با کووید -۱۹، از تجربیات دو سال اخیر خود بهره ببرند تا بتوانند در صورت بروز ناخوشی یا ابتلای به بیماری از عهده حفظ امینت خود و دیگران برآیند زیرا نگرانی‌های بسیاری در رابطه با افراد بسیار آسیب‌پذیر بالینی و کارکنان مشاغل ناامن وجود دارد. از سوی دیگر پایان فرآیند انجام رایگان تست‌های کووید -۱۹ تأثیر قابل توجهی بر قشر کم‌درآمد لندن دارد و ناتوانی آن‌ها در پرداخت هزینه آزمایش به خودی خود یک عامل نگران‌کننده بزرگ است.

رئیس شورای شهر لندن در پاسخ به اعلام طرح زندگی با کووید -۱۹ توسط دولت گفت: در کنار راه‌اندازی طرح ملی زندگی با کووید -۱۹ توسط دولت، منطقه‌های سراسر لندن از ساکنان شهر سپاسگزار هستند که با اقدامات مسئولانه و فداکاری‌های بی‌شمار امکان دستیابی به این نقطه را برای مسئولین شهری فراهم کردند. بدیهی است افزایش مسئولیت‌های منطقه‌های لندن برای کنترل شیوع و مدیریت تماس‌ها نیازمند افزایش بودجه و منابع است و نشان دادن واکنش در برابر شیوع انواع جدید کووید یا بیماری‌های مشابه در آینده مستلزم پاسخی هشیارانه‌تر خواهد بود که فراتر از تمام اقدامات مورد نیاز برای سایر بیماری‌های عفونی است. قطعاً شورای شهر لندن بدون پشتیبانی قادر به حفظ کارکنان و ارائه خدمات اضافی نخواهد بود.

شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف لندن نیز تمایل دارند برای پایان دادن به طرح خود انزوایی خانگی شیوع کووید- ۱۹ با دولت و شواری شهر لندن همکاری کنند.

کد خبر 559033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.