از خودسوزی دختری مقابل خانه پسر مورد علاقه‌اش تا کشف ۲۲۰ کیلوگرم زعفران تقلبی

خودسوزی دختر جوان مقابل خانه پسر مورد علاقه خود، کلاهبرداری از ۷۹ نفر با ترفند برنده‌شدن در مسابقات صداوسیما، انتشار تصاویر خصوصی توسط شوهر سابق، کشف ۲۲۰ کیلوگرم زعفران تقلبی در تهران، آتش‌سوزی مرگبار یک منزل مسکونی در تهران، پایان میهمانی چند جوان مست با قتل را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح بیست و نهم بهمن، چند تن از اهالی خیابان یوسفی در منطقه قاسم آباد مشهد با مشاهده دختری که آتش گرفته بود، به یاری وی شتافتند و تلاش کردند شعله‌های آتش را خاموش کنند. دقایقی بعد پیکر سوخته این دختر جوان توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد منتقل شد اما اقدامات درمانی برای نجات وی از مرگ به نتیجه نرسید و این دختر ۲۲ ساله چند روز بعد بر اثر عوارض ناشی از سوختگی جان سپرد.

در همین حال مادر این دختر مدعی بود یکی از همکاران دخترش وی را اغفال کرده و بعد مدعی شده است که خانواده‌اش به ازدواج با او رضایت نمی‌دهند، او هم با یک تصمیم اشتباه مقابل منزل آن پسر خودش را به آتش کشیده است که از آن پسر شکایت دارم. بررسی‌های قضائی در این باره ادامه دارد.

کلاهبرداری از ۷۹ نفر با ترفند برنده‌شدن در مسابقات صداوسیما

بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری ۷۹ شهروند باعث شد همگی در دام اعضای یک باند تبهکار گرفتار شوند که به شیوه‌ای تکراری دست به کلاهبرداری می‌زدند. این بار هم ادعای برنده‌شدن در مسابقات صداوسیما باعث ضرر و زیان مالباختگان شد. با مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام اینکه از طریق یک تماس تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

با توجه به اظهارات مالباختگان مشخص شد فردی ناشناس در تماس تلفنی به آنان اعلام کرده برنده خوش‌شانس قرعه‌کشی صداوسیما شده‌اند و با ترفندهای متقلبانه و با این بهانه که برای دریافت جایزه به اطلاعات هویتی آنها و کد ارسال‌شده به تلفن همراهشان نیاز دارند، اطلاعات محرمانه هویتی مالباختگان را از خودشان دریافت کرده و این شهروندان پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود شده‌اند.

در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی، اعضای باند در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی و با اخذ نیابت قضائی چهار متهم این پرونده دستگیر شدند. مأموران همچنین با بازرسی از مخفیگاه این گروه تعداد زیادی کارت بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند کشف کردند.

اعضای این باند که متشکل از سه مرد و یک زن هستند، در سراسر کشور فعالیت مجرمانه انجام می‌دادند. آنها پس از انتقال به پلیس فتای مازندران ضمن پذیرش جرم خود و کلاهبرداری ۹۰ میلیارد ریالی، شگردشان را برای فریب‌دادن طعمه‌ها شرح دادند. در ادامه تحقیقات، ۷۹ مالباخته در این پرونده شناسایی شدند و این در حالی است که تعداد شکات همچنان در حال افزایش است و به نظر می‌رسد این گروه افراد بیشتری را هدف اقدامات مجرمانه خود قرار داده باشند.

سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی مازندران به شهروندان توصیه کرد به‌هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی ازجمله اینترنت‌بانک و همراه‌بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند، قطعاً کلاهبرداری است و نباید فریب آنها را خورد.

انتشار تصاویر خصوصی توسط شوهر سابق

زنی جوان با مراجعه به پلیس فتا شکایتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با انتشار تصاویر خصوصی‌اش در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام موجب برهم‌زدن آرامش روحی و روانی وی و خانواده‌اش شده است. این زن اظهار کرد: مدتی است شخصی ناشناس اقدام به ارسال پیامک‌های حاوی الفاظ رکیک و توهین‌آمیز نسبت به من می‌کند و همچنین با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام به نام من و گذاشتن شماره تماسم موجب شده تا عده زیادی برایم مزاحمت تلفنی ایجاد کنند.

با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی و پلیسی صورت‌گرفته توسط کارشناسان متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا احضار شد. متهم در بازجویی‌های اولیه منکر اتهامش شد اما پس از روبه‌روشدن با مستندات، به جرمش اعتراف و انگیزه خود را از انجام این کار انتقام‌جویی عنوان کرد و گفت به دلیل اختلافاتی که با همسر سابقش داشت تصمیم گرفت از این طریق و با عکس‌های خصوصی او دست به انتقام‌گیری بزند. پرونده درنهایت تکمیل و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

در دومین پرونده نیز متهم سایبری با ایجاد پروفایل جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و انتشار تصاویر خصوصی همسر سابقش باعث هتک حیثیت او شده بود. در پی طرح شکایت از سوی زنی جوان با موضوع انتشار تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام پرونده اولیه تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

براساس مستندات ارائه‌شده توسط شاکی و تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد مجرم سایبری با در اختیار داشتن تصاویر خصوصی این زن و ایجاد صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار عکس‌ها کرده است. درنهایت با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی گرداننده صفحه اینستاگرامی شناسایی شد. متهم پس از حضور در پلیس فتا در اظهارات خود به جرمش اعتراف کرد و مشخص شد او که همسر سابق شاکی بود، به دلیل اختلافات قبلی اقدام به ایجاد پروفایلی جعلی و انتشار تصاویر کرده است.

کشف ۲۲۰ کیلوگرم زعفران تقلبی در تهران

سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی‌فر رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، اظهار کرد: ۲۲۰ کیلوگرم زعفران تقلبی شامل ۴۸ هزار بسته یک مثقالی زعفران که با همکاری چهار نفر از جنوب کشور وارد، بسته‌بندی و توزیع می‌شد، کشف و ضبط شد.

وی افزود: زعفران‌های تقلبی ابتدا به صورت الیاف بدون رنگ از یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد و در نهایت به تهران منتقل می‌شد و در تهران نیز این الیاف، رنگ و اسانس اضافه می‌شد و در بسته‌هایی به صورت مثقالی تهیه و در تهران توزیع می‌شد. بنا براین گزارش، متهمان، دو جوان و دو میانسال هستند که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

آتش‌سوزی مرگبار یک منزل مسکونی در تهران

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درخصوص وقوع حریق در بلوار فردوس شرق اظهار کرد: ساعت ۱۶:۲۷ دقیقه یازدهم اسفندماه وقوع حریق یک منزل مسکونی در بلوار فردوس شرق خیابان سلیمی جهرمی از طریق سامانه ۱۲۵ به نیروهای آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل اعزام شدند تا اقدامات لازم جهت نجات جان حادثه دیدگان انجام گیرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ادامه داد: این ساختمان پنج طبقه ۹ واحدی بود که در طبقه اول آتش‌سوزی رخ داده و یک زن ۳۵ ساله به دلیل شدت سوختگی جان باخته و دو نفر هم دچار سوختگی شدید شده‌اند. کارشناسان آتش‌نشانی مشغول بررسی علت حادثه هستند.

پایان میهمانی چند جوان مست با قتل

درگیری میان دو جمع دوستانه حین مشروب‌خوردن چنان بالا گرفت که جوانی را قربانی کرد و چند جوان را در برابر اتهام قتل قرار داد. بعد از اینکه درگیری خونینی بین دو گروه از جوانان در پاکدشت به پلیس گزارش شد، مأموران به محل حادثه رفتند. این درگیری ابتدای جاده خروجی پاکدشت اتفاق افتاده بود و زمانی که پلیس به محل رسید، جوان مجروح به نام سیروس به بیمارستان منتقل شده بود.

ساعاتی بعد اعلام کردند سیروس جانش را از دست داده است. وقتی تحقیقات در این زمینه آغاز شد، مأموران چند نفر از کسانی را که در درگیری حضور داشتند، مورد بازجویی قرار دادند و مشخص شد درگیری بین دو گروه از دوستان بود که هنگام مشروب‌خوردن رخ داد و سپس درگیری به خارج از خانه کشیده و منجر به مرگ سیروس شد.

یکی از افرادی که مورد بازجویی قرار گرفت، اظهار کرد: ما همه با هم دوست بودیم و همگی در یک باغ‌ویلا جمع شده بودیم تا با هم مشروب بخوریم. سیروس مشروب آورده بود، بین سیروس و خانواده یکی دیگر از حاضران در میهمانی به نام روزبه از مدت‌ها قبل درگیری وجود داشت. البته اختلاف‌شان خیلی شدید نبود. درگیری آنها به خاطر کل‌کلی بود که قبلاً با هم داشتند، تا اینکه شب حادثه سیروس برای همه مشروب سرو کرد و بعد هم نام تعدادی از بچه‌هایی را که آنجا بودند، گفت؛ اما نام رامین برادر روزبه را نگفت.

این مسئله خیلی روزبه را عصبانی کرد و او فکر کرد سیروس به برادرش بی‌احترامی می‌کند. سر این موضوع با هم جروبحث کردند و سیروس گفت برادر روزبه را فردی لایق نمی‌داند. کشمکش بالا گرفت و دوستان روزبه با دوستان سیروس درگیر شدند اما دعوا تمام شد و بعد من که از دوستان روزبه بودم، با بچه‌های دیگر خانه را ترک کردیم. در جاده با ماشین می‌رفتیم که ناگهان خودرویی جلوی ما پیچید. سیروس و دوستانش بودند. آنها با کارد و قمه حمله و ضرباتی هم بر ما وارد کردند. ما هم با آنها درگیر شدیم اما ضربات اصلی به سیروس را روزبه وارد کرد.

بعد از گفته‌های این جوان روزبه بازداشت شد. او به درگیری با سیروس اعتراف کرد اما مدعی شد مرتکب قتل نشده است و ضرباتی که زده، برای دفاع از خودش بوده است. او گفت: سیروس به من حمله کرد و به‌شدت من را می‌زد. من نمی‌توانستم در برابر او دفاع کنم، من حتی چاقو هم نداشتم اما او قمه داشت. چند باری سعی کردم از دستش فرار کنم اما نشد. او هربار من را می‌گرفت و ضربه‌ای به من می‌زد. من هم در همین میان چاقوی یکی از دوستانم را گرفتم و او را زدم. ما نمی‌توانستیم مقاومت کنیم و چاره‌ای نداشتیم. وقتی توانستیم از دست او فرار کنیم، دیگر برنگشتیم و رفتیم.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. سیروس و سه نفر از دوستانش پای میز محاکمه رفتند و جلسه رسیدگی آغاز شد. در جلسه رسیدگی بعد از اینکه کیفرخواست علیه متهم خوانده شد، اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند.

سپس روزبه در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: من اتهام قتل را قبول ندارم. این سیروس بود که ابتدا به من حمله کرد و من را با چاقو زد و می‌خواست من را بکشد. به‌جز من افراد دیگری هم در درگیری آن شب حضور داشتند و ممکن است آنها ضربات را زده باشند.

دادگاه در پایان متهم را به قصاص محکوم کرد اما رأی قصاص در دیوان عالی کشور نقض شد. پرونده یک‌بار دیگر رسیدگی شد و بازهم دادگاه رأی بر قصاص صادر کرد اما دیوان عالی کشور این حکم را یک‌بار دیگر نقض کرد؛ چراکه دقیقاً مشخص نبود کدام ضربه کشنده بوده است. وقتی پرونده به پزشکی قانونی رفت، متخصصان اعلام کردند ضرباتی که بر بدن مقتول وارد شده، همگی کشنده بوده است و نمی‌توان دقیق تشخیص داد ضربه چه کسی باعث مرگ شده است.

به‌این‌ترتیب پرونده دوباره مورد رسیدگی قرار گرفت. درحالی‌که برای دادگاه ثابت شده بود هر سه متهم قمه داشتند و طرف مقابل نیز قمه داشت، متهمان پای میز محاکمه رفتند و دادگاه رأی بر محکومیت صادر کرد اما دیوان عالی کشور بازهم رأی را نقض کرد و قضات دیوان اعلام کردند با توجه به شرایطی که مقتول داشته و با قمه به دنبال متهم افتاده است و راه او را در جاده بسته و قصد قتل داشته است.

بنابراین احتمال دارد رفتار متهم دفاع مشروع افراطی بوده باشد و قصاص مجازات این رفتار نیست. به‌این‌ترتیب پرونده باز هم مورد رسیدگی قرار گرفت. بهروز بازهم پای میز محاکمه رفت. او گفت: سیروس از مدت‌ها قبل با برادر من مشکل داشت. او می‌خواست هر طوری شده است حال من و برادرم را بگیرد و به‌همین‌خاطر آن روز هم در آن جمع دوستانه پارتی را خراب و توهین کرد.

وی ادامه داد: برادر من بزرگ‌تر آن جمع بود و سیروس به او توهین بزرگی کرد و وقتی من اعتراض کردم، حرف‌های نامربوط بیشتری هم زد. هرچند من خیلی ناراحت شدم اما از خانه بیرون آمدم. این سیروس بود که دنبالم آمد و با قمه به من ضربه زد. بچه‌های دیگر هم در آن درگیری بودند. من مطمئن نیستم ضربه‌ای که من زدم باعث مرگش شده باشد. ضمن اینکه من در زمان حادثه به پلیس دسترسی نداشتم تا بتوانم کمک بخواهم و حتی سعی کردم فرار کنم اما موفق نشدم. بعد از پایان گفته‌های متهم قضات شعبه ۱۰ وارد شور شدند تا درباره سرنوشت روزبه تصمیم بگیرند.

کد خبر 559028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.