رانندگان نکات ایمنی را در سفرهای نوروزی رعایت کنند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به نزدیکی سفرهای نوروزی و لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، برخی نکات مهم ایمنی را در زمان سفر تشریح کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی روزهای پایانی سال و آغاز سفرهای نوروزی، رعایت برخی از نکات مهم ایمنی در زمان رانندگی ضروری و الزامی است.

وی افزود: رانندگان از سوار کردن کودکان کم سن و سال در صندلی‌های جلو خودداری کنند، در هنگام رانندگی از تلفن همراه که اغلب سبب حواس‌پرتی شده استفاده نکنند؛ همچنین از نوشیدن نوشیدنی‌های داغ به هنگام رانندگی اجتناب و با رها نکردن زباله و ته‌مانده خوراکی در جاده‌ها، نظافت محیط‌زیست را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان، ادامه داد: چنان‌چه در هنگام رانندگی چیزی از دست‌تان افتاد، فرمان را رها نکرده، برای جست‌وجو و برداشتن آن شیء از کف خودرو تلاش نکنید؛ چراکه این کار جز بازی با جان خود و دیگر سرنشینان حاصلی ندارد.

وی افزود: پس از ساعتی رانندگی، وسیله نقلیه خود را در محلی امن نگاه دارید، کمی استراحت کنید، چند قدم راه بروید و اجازه دهید دیگر سرنشینان نیز پیاده شوند و مدتی استراحت کنند.

لزوم رانندگی در شهر و روستا با سرعت مطمئنه

سرهنگ محمدی گفت: لازم است رانندگان در شهرها و روستاها و به‌طورکلی در مناطق مسکونی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و مراقب عبور احشام باشند. به همین خاطر باید حداقل ۵۰ متر پیش از پیچیدن به سمت راست یا چپ، چراغ‌های راهنما را در جهت گردش دلخواه بزنند. همچنین در بزرگراه‌ها به صورت مکرر خط عوض نکنند، به صورت زیکزاک حرکت نکنند و هیچ‌گاه کودکان را در خودرو تنها نگذراند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم که سر و دست سرنشینان از پنجره‌های خودرو بیرون نباشد و راننده نیز دست خود را از پنجره کناری به طرف بیرون آویزان نکند. همچنین اگر راننده دیگری را در حال خلاف راهنمایی و رانندگی مشاهده کردید، از درگیری با او بپرهیزید و اجازه دهید مأموران پلیس او را جریمه کنند.

کد خبر 559024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.