کلاهبرداری با ترفند برنده خوش‌شانس رادیو جوان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگیری فردی که از طریق برقراری تماس واتساپی با شهروندان به بهانه برنده شدن در رادیو جوان اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۵۰ میلیون ریال از حساب وی، پرونده‌ای در این خصوص در پلیس فتا تشکیل شد و کارشناسان موضوع را به صورت ویژه پیگیری کردند.

وی افزود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته اظهار کرد شخصی با برقراری تماس صوتی در واتساپ مرا برنده خوش‌شناس رادیو جوان معرفی کرد و درخواست پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال از طریق لینک ارسالی جهت واریز جایزه نقدی داشت. من نیز خواسته او را اجرا کردم اما پس از واریز وجه ناگهان متوجه شدم که کل موجودی حسابم که ۱۵۰ میلیون ریال بود برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده جعلی بوده و اطلاعات حساب بانکی شاکی را سرقت کرده است.

وی تصریح کرد: در نهایت با تلاش کارشناسان و جست‌وجوی دقیق در فضای مجازی، هویت فردی که اقدام به کلاهبرداری کرده بود شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه تحقیقات درخصوص سایر کلاهبرداری‌های احتمالی متهم ادامه دارد، خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود به چنین تماس‌هایی اعتنا نکنند و از اجرای دستورات تماس‌گیرندگان خودداری کنند. همچنین شهروندان این نکته را مدنظر قرار دهند که هیچ برنامه تلویزیونی یا رادیویی برای اعطای جایزه از شهروندان اطلاعات کارت بانکی را مطالبه نکرده و هیچ وجهی از آنها دریافت نمی‌کند.

کد خبر 559012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.