مشارکت کودکان ایرلندی در طراحی خطوط دوچرخه

شورای شهر دوبلین آغاز پروژه جدیدی را اعلام کرده است که در آن بچه‌های شهر به طراحی مسیرهای دوچرخه‌سواری جدید کمک خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پروژه "قهرمانان دوچرخه" نتیجه تلاش‌های مشترک بین شهرداری، کالج ترینیتی و شهردار دوچرخه دوبلین است. این پروژه به طور ویژه بر تسهیل رفت‌وآمد کودکان مدارس مناطق محروم تمرکز خواهد کرد.

اولین پروژه "قهرمانان دوچرخه" پنج سال پیش در هلند راه‌اندازی شد. اکنون دوبلین این شانس را دارد که بعضی از بهترین نمونه‌های عادات دوچرخه‌سواری در شهرهای دیگر را تقلید کند.

وی همچنین توضیح داد که دوچرخه‌سواری با کودکان برای دهه‌ها یک روش رایج بوده است و این مداخلات اولیه در عادات حرکتی می‌تواند در درازمدت تأثیر تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

مشارکت کودکان ایرلندی در طراحی خطوط دوچرخه

به گفته شهرداری، بیش از ۱۰ هزار کودک در مرحله اولیه این پروژه و همچنین فاز ارائه راه‌حل شرکت کرده‌اند که منجر به انتخاب ۱۵۰ قهرمان دوچرخه شد. دونا کونی، عضو شورا توضیح داد که مقامات عمدتاً با کودکان بین ۱۰ تا ۱۵ سال کار خواهند کرد.

او همچنین خاطرنشان کرد که بخشی از هدف پروژه این است که به کودکان ابزارهایی برای تغییر شکل شهرشان جهت رفع نیازهای خودشان ارائه بدهند و با این کار، مفهوم مشارکت در امور شهری را به کودکان بیاموزند تا نسل مسئولیت‌پذیری داشته باشند. علاوه بر این، مقامات گفته‌اند که قصد دارند به دیدگاه منحصربه‌فرد کودکان در مورد محیط اطرافشان احترام بگذارند.

به گفته مدیران شهری، کودکان با طراحی، نمایش و ارائه نظرات به مهندسان حمل‌ونقل، برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیرندگان امور شهری، بر طراحی فضاهای عمومی دوبلین برای رفع نیازهای حمل‌ونقل فعال آینده، تأثیرگذار خواهند بود.

مشارکت کودکان ایرلندی در طراحی خطوط دوچرخه

کد خبر 559005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.