بسته‌های حمایت از ازدواج جوانان در البرز طراحی شود

استاندار البرز گفت: همه ما مدیران در جایگاه‌های مختلف باید پیرو منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص ترویج ازدواج، پیشگیری از طلاق و ترغیب زوجین به فرزندآوری باشیم و اقدام ویژه‌ای را در دستور کار قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی عبداللهی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان این‌که خروجی جلسات باید ملموس و مشهود باشد، افزود: جلسات باید مصوبات عملیاتی و اجرایی داشته باشد.

وی ادامه داد: نشست‌های تشریفاتی چاره‌ای برای مشکلات و دغدغه‌های استان نخواهد داشت، از این‌رو تمایلی برای برگزاری این قبیل جلسات ندارم.

عبداللهی گفت: باید به دنبال راهکارهای مؤثر در راستای ترویج ازدواج، پیشگیری از طلاق و ترغیب زوجین به فرزندآوری باشیم.

وی افزود: ضرورت دارد که مجموعه مدیران استان با عزم راسخ و توان مضاعف وارد عمل شوند و ضمن بررسی ابعاد مختلف این اهداف، امکانات و ارتباطات خود را برای این امور مهم و حیاتی بسیج کنند.

استاندار البرز گفت: همه ما مدیران در جایگاه‌های مختلف باید پیرو منویات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص ترویج ازدواج، پیشگیری از طلاق و ترغیب زوجین به فرزندآوری اقدام ویژه‌ای را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: نسل جدید با توجه به ادله مختلف، تفاوت فکری و ارتباطی فراوانی با نسل گذشته دارند؛ از این‌رو باید راهکارهای ایجاد همگرایی بین نسل‌ها و ایجاد زبان و فکر مشترک را مد نظر قرار دهیم.

عبداللهی گفت: دنیای وسیع ارتباطات و ابزارهای آن، امواج بزرگی از تفکرات را برای نسل کنونی فراهم کرده است که گاهی با فرهنگ و باورهای ما فاصله‌های بسیاری دارند.

وی افزود: بر این باور هستیم که بسته‌های حمایتی برای ازدواج جوانان را باید در استان در نظر بگیریم تا به نوعی مشوق باشد.

استاندار البرز گفت: این امر با استفاده از توان متمرکز دستگاه‌ها، خیرین و سازمان‌های مردم‌نهاد و با محوریت و برنامه‌ریزی سازمان جوانان استان قابلیت تبلیغ، اطلاع‌رسانی و توسعه دارد.

وی افزود: ستاد صیانت از جمعیت نیز باید ذیل قرارگاه اجتماعی استان قرار گیرد و به صورت عملیاتی مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

کد خبر 558981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.