تغییر کاربری کالبدهای قدیمی برای رفاه شهروندان لیدز

شورای شهر لیدز با راه‌اندازی یک پروژه توسعه بسیار هیجان‌انگیز، یک گاوداری قدیمی در مزرعه خانوادگی نیوسام را به مرکز بازی، کافه و فروشگاه تبدیل می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گاوداری مزرعه خانوادگی نیوسام و ساختمان‌های اطراف آن بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد. این مزرعه به‌عنوان یک سالن شیردوشی به‌منظور ارائه شیر استریلیزه و آزمایش‌شده توبرکولین برای بیمارستان‌های لیدز مورد استفاده قرار می‌گرفته است. سیستم‌های ساختمانی و تولیدی نیوسام در زمان خود بسیار پیشرفته بوده است و در دهه ۱۹۴۰ گاوهای شورتورن آن هر سال بیش از ۷۰ هزار گالن شیر تولید می‌کرده‌اند.

شورای شهر لیدز در سال ۱۹۶۸ صنعت تولید لبنیات را در این مزرعه تعطیل کرد و از آن پس ساختمان‌های این محوطه برای کاربردهای مختلفی از جمله انبار وسایل نقلیه برای بخش پارک‌های شورا و حتی اصطبل اسب‌های پلیس یورکشایر غربی در دهه ۱۹۷۰ مورد استفاده قرار گرفت. کاربری‌های مختلف منجر به ایجاد تغییرات متعدد در ساختمان مزرعه نیوسام شد و بدین‌ترتیب بعضی از لوازم و اتصالات اصلی آن از جمله برجک‌های تهویه هوا که زمانی دارای ظاهری بسیار باشکوه بود در طول زمان خراب شد.

شورای شهر لیدز به این نتیجه رسید که برای احترام به طراحی بی‌نظیر و تاریخ اولیه این بنا، تعمیرات فوری و کاربری جدیدی لازم است لذا پس از گذشت ۱۰۰ سال از بنا شدن این محوطه باشکوه، یک پروژه توسعه‌ای بسیار هیجان‌انگیز راه‌اندازی کرد که باغ قدیمی گاوداری را با دو فضای جدید بازی، یک کافه راحت با ارائه انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای سبک و یک فروشگاه مجهز جایگزین می‌کند.

شورای شهر لیدز پس از برگزاری رایزنی عمومی در زمینه تغییر کاربری این مزرعه خانوادگی دریافت که بازدیدکنندگان بسیار مشتاق هستند که نیوسام امکانات داخلی بیشتری داشته باشد تا در هر زمان از سال امکان بازدید از آن برای علاقه‌مندان فراهم باشد. بدین‌ترتیب از میان تمام طرح‌های ارائه‌شده، «پلی‌بارن» (Playbarn) انتخاب شد که برای سلامت عمومی و سبک زندگی فعال شهر لیدز طرح مناسبی به حساب می‌آید.

به زودی روح تازه‌ای در کالبد قدیمی این بنای جذاب دمیده و مزرعه خانوادگی نیوسام به مکانی دوست‌داشتنی برای تفریح، رفت‌وآمد و لذت بردن خانواده‌ها برای سال‌های طولانی تبدیل می‌شود. ایجاد فضای داخلی بیشتر برای لذت بردن مردم یک یافته کلیدی از رایزنی عمومی شورای شهر لیدز بود که سال‌ها مورد بررسی قرار گرفته است لذا مسئولین شهری هیجان بالایی برای پیشبرد پروژه و به انجام رساندن تعهدات خود دارند. اعضای شورای شهر لیدز امیدوارند که درب‌های نیوسام با کاربری جدید در پاییز آینده به روی بازدیدکنندگان گشوده شود.

کد خبر 558976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.