افزایش حمایت‌های مالی زالتسبورگ از افراد کم‌درآمد برای تهیه مسکن

مدیران زالتسبورگ، چهارمین شهر بزرگ اتریش، از تخصیص کمک‌هزینه جدید خود به افراد کم‌درآمد شهر شامل شهروندان بومی و پناهندگان اروپایی خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی زالتسبورگ ادعا کرده‌اند که از اوایل ماه مارس اقدامات خود را برای افزایش حمایت‌های مالی از افراد کم‌درآمد جامعه به مرحله اجرا در خواهند آورد به این امید که از بار تحمیل‌شده بر دوش خانواده‌های اجاره‌نشین به هنگام سکونت در خانه‌های جدید بکاهند. مدیران شهر از تأمین ۵۰ درصدی هزینه ودیعه مسکن برای جوامع آسیب‌پذیر خبر داده‌اند که البته این قانون برای خانه‌هایی تا هزار یورو هزینه قابل اجرا خواهد بود.

نکته جالب توجه این است که افراد مشمول دریافت کمک‌هزینه، می‌توانند با اهداف مختلف، به عنوان مثال برای رهن مغازه، منازل مسکونی یا هر سازه مورد نیاز دیگر خود از کمک‌هزینه بهره‌مند شوند مشروط بر این که ملک اجاره‌ای، هزینه‌ای بیش از هزار یورو در بر نداشته باشد.

بدون شک، این کمک هزینه تا حد زیادی از بار روی دوش خانواده‌های کم‌درآمد خواهد کاست، زیرا این افراد به هنگام نقل مکان به یک خانه جدید، با مشکلات هزینه‌ای زیادی مواجه می‌شوند. البته از آن‌جا که دریافت کمک‌هزینه جدید مشمول محدودیت‌های ویژه‌ای نظیر سقف اجاره‌بها است بنابراین، می‌تواند شرایط زندگی بسیاری از مردم را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

افزایش حمایت‌های مالی زالتسبورگ از افراد کم‌درآمد برای تهیه مسکن

مثلاً، افراد باید تنها در خود شهر زالتسبورگ خانه اجاره کنند و ملک استیجاری باید از شرایط قانونی کافی برخوردار باشد. علاوه بر این، سن افراد داوطلب باید بالای ۱۸ سال باشد که البته این قانون برای جوانان کم‌سن‌تر دارای فرزند استثنا است.

علاوه بر این، مردم سایر شهرهای اتریش، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس نیز که در زالتسبورگ سکونت گزیده‌اند، می‌توانند از کمک‌هزینه جدید بهره‌مند شوند که البته، تأیید شهروندی آن‌ها در چهارمین شهر بزرگ اتریش ضروری است. این قانون برای مهاجرانی که به صورت پناهنده ساکن زالتسبورگ شده‌اند نیز اجرا خواهد شد. در نهایت این‌که درآمد خانواده‌های مشمول طی سه ماه قبل از دریافت کمک‌هزینه مسکن باید کمتر از سقف میانگین، یعنی کمتر از ۲۱۰۰ یورو در ماه باشد.

مدیران زالتسبورگ برای اولین بار، طرح کمک‌هزینه اجاره مسکن را برای خانواده‌های کم‌درآمد شهر مطرح کردند، با این حال تصویب آن حدود یک سال طول کشید. به ادعای آن‌یا هاگناور، مشاور امور اجتماعی زالتسبورگ، مدیران شهر طی این مدت زمان باید تغییرات زیادی در قوانین شهر برای پیاده‌سازی طرح جدید به وجود می‌آوردند که تأیید تمام آن‌ها نیز به عهده ایالت زالتسبورگ بود و به همین دلیل، تأیید طرح طول کشید.

کد خبر 558948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.