۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
تاثیر عمر بر دست‌خط

یک گرافولوژیست گفت: انسان در گذر زمان تغییر می‌کند، پخته می‌شود، خوشحال می‌شود، غمگین می‌شود، پیر می‌شود و دست‌خط وی هم تغییر می‌کند.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص علم گرافولوژی اظهار کرد: قدرت انگشتان و مقدار فشاری که فرد می‌تواند به قلم وارد کند در تجزیه و تحلیل خط‌شناسی تأثیر دارد.

به طور مثال یک فرد بیمار که ضعف بدنی دارد به ناچار فشار کمتری بر قلم وارد می‌کند یا یک فرد کهنسال که ماهیچه‌های دستش توان و طراوت جوانی را ندارد، علائمی را در دست‌خط ایجاد می‌کند که اگر خط‌شناس مد نظر نگیرد، نتیجه‌گیری وی را دچار خطا می‌کند.

وی ادامه داد: سن یک فرد در دست خط وی تأثیر مهمی دارد. در واقع گذر زمان خیلی چیزها را عوض می‌کند و یکی از آن‌ها دست‌خط و امضا است.

این گرافولوژیست خاطرنشان کرد: انسان در گذر زمان عادت‌هایی را به دست می‌آورد، عادت‌هایی را از دست می‌دهد، صاحب افکاری می‌شود و افکاری را از دست می‌دهد. انسان در گذر زمان تغییر می‌کند، پخته می‌شود، خوشحال می‌شود، غمگین می‌شود، پیر می‌شود و دست‌خط وی هم تغییر می‌کند.

محجوب با بیان اینکه علم گرافولوژی، روش‌های مطالعه و بررسی خصوصیات فردی براساس نحوه نوشتن است، اضافه کرد: دست‌خط یک کودک ابتدایی با دست‌خط یک نوجوان، با دست‌خط یک فرد میان سال تفاوت دارد. گذر زمان همراه با تداوم عمل نوشتن تمرین در ترسیم پاره خط‌ها باعث شده است که دست‌خط در هر برهه از زمان تغییراتی در خود داشته باشد که در روند خط شناسی بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: جنسیت فرد در خط‌شناسی دست‌خط و امضا تأثیر دارد. زن‌ها به ظرافت و تزئین کردن دست‌خط خود علاقه دارند و مردها به کلی‌نویسی تمایل دارند و توجه کمتری به جزئیات پاره خط‌ها دارند. زن یا مرد بودن در چگونگی رفتار با ترسیم پاره خط‌های کلمات، جملات و پاراگراف‌ها تأثیر دارد بنابراین باید جهت بالا رفتن دقت خط‌شناسی، جنسیت نویسنده مد نظر قرار گیرد.

براساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های دست‌خط یک زن ۳۴ ساله و راست دست می‌پردازیم:

ویژگی‌های دست‌خط زن جوان راست دست

تاثیر عمر بر دست‌خط

این گرافولوژیست اضافه کرد: نخستین چیزی که از این دست‌خط استخراج می‌شود، پاره خط‌های عمودی یا مورب بلندی است که در خود تغییر مسیرهای جزئی دارد. فرد از ابراز خود هیچ ترسی ندارد و اعتماد به نفس در جمع درخشیدن را دارد، اما درواقع در هر بار نمایش خود و درخشیدن، ترسی با خود دارد که هر بار با آن غلبه می‌کند.

محجوب افزود: کلمات از ابتدا به انتهای متن بزرگ‌تر می‌شود؛ به عبارتی فرد با درون‌گرایی شروع می‌کند، اما به مرور به شرایط مسلط می‌شود و احساس راحتی می‌کند. نظم و شفافیت متن همیشه رعایت شده است که نشان از نظم در کار و صداقت در امور دارد. فرد قواعد خوشنویسی را مبنای سبک نوشتاری خود قرار داده که نشان دید هنری و زیباشناسی است.

وی ادامه داد: حاشیه سمت راست یک‌دست است ولی حاشیه سمت چپ نه؛ این مورد پارامترهای قبل را تأیید می‌کند یعنی نظمی که به مرور احساس راحتی را به فرد می‌دهد. نقاط در سر جای خود قرار گرفته‌اند و نقطه حرف «ن» بالاتر از محل اصلی تحریر شده است؛ یعنی فرد باید به اطراف و محیط توجه کند. امضا به انگلیسی تحریر شده است با پاره خط‌های بلند یعنی فرد لاکچری بودن و جلوه با اعتماد به نفس بودن را دوست دارد.

کد خبر 558933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.