امیکرون باعث بروز درد در کدام قسمت بدن می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سویه امیکرون ویروس کرونا موجب بروز درد در پاها و شانه‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، درد عضلانی یکی از علائم رایج کرونا امیکرون در نظر گرفته شده است؛ به طوری که افراد زیادی پس از آلوده شدن به سویه امیکرون درگیر این نوع درد می‌شوند. گزارش‌های ارائه شده در آفریقای‌جنوبی، کشوری که نخستین موارد ابتلاء به سویه امیکرون در آن گزارش شد، نشان می‌دهد که در ابتدا بیشتر افراد با درد عضلانی به پزشک‌ها مراجعه می‌کردند.

با گسترش سویه امیکرون در سراسر جهان، افراد مبتلا به این سویه علائم تنفسی خفیف همراه با درد شدید عضلانی را تجربه کردند. علائم دیگر کرونا امیکرون شامل آبریزش بینی، بدن درد، درد قفسه سینه، کمر درد و خستگی می‌شود. پزشک‌ها پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که دو قسمت از بدن که بروز در آن‌ها به دلیل مبتلا شدن به سویه امیکرون شایع‌تر است، شامل پاها و شانه‌ها می‌شود.

شواهد پزشکی ارائه شده طی دو سال گذشته نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند هر قسمتی از بدن را دیگر کند. با این وجود، پاها و شانه‌ها نواحی هستند که بیشتر از قسمت‌های دیگر بدن تحت تأثیر دردهای عضلانی قرار می‌گیرد. بیشتر افرادی که در زمان ابتلاء به سویه امیکرون دچار دردهای عضلانی می‌شوند، این درد را در ناحیه پاها و شانه‌ها تجربه می‌کنند.

کد خبر 558925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.