ایستگاه پایانی دومین جشنواره توان‌یابان هنرمند

دومین جشنواره و نمایشگاه هنرمندان توان‌یاب (همام) با معرفی و تجلیل از برگزیدگان با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و شماری از مسئولان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایمنا، دومین جشنواره توان‌یابان هنرمند (همام) پنجم اسفندماه جاری با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موسسه فرهنگی و هنری صبا افتتاح و عصر امروز سه شنبه همزمان با عید مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) با معرفی و تجلیل از هنرمندان توانیاب در محل برج میلاد تهران به کار خود پایان داد.

دومین جشنواره توانیابان هنرمند با معرفی برگزیدگان پایان یافت

توانیابان هنرمند در بخش‌های تجسمی، نقاشی، خطاطی، تابلو فرش و بافندگی و عکس حائز رتبه شده و در سه بخش به شرح زیر با حضور شماری از مسئولان فرهنگی و هنری، هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون از جمله رامبد جوان تجلیل شدند.

معرفی برگزیدگان جشنواره

نفرات اول

توانیابان هنرمند: فاطمه ساعدی، مصطفی جعفری، راحله مسکنی، فهیمه میرزایی، ریما سرکیسیانی و کوثر بوغنمه هفت برگزیده این جشنواره بودند که تندیس طلایی جشنواره به آنها اهدا شد.

نفرات دوم جشنواره

مهدی طاهرآبادی، فاطمه رهنمایی، میلاد شریفیان، سحر دباغ پور، حدیثه عرب، خوشنام سرهنگ زاده، امید توحیدی پور، شعله ادواری، فروغ پور محمد، فاطمه زارع علی اباد وزیر، گلارا تاملی، فاطمه مقیمی، محمد علی شاهمرادی و شقایق فراهانی ۱۴ هنرمند توانیابی بودند که تندیس نقره ای این دوره از جشنواره همام را به دست اوردند.

نفرات سوم جشنواره

جایزه سوم و لوح تقدیر این جشنواره هم به ۱۴ هنرمند توانیاب لیلا شهسواری، حسین اهنزی، عین الله نوروزی، سیده طاهره حسینی، علی اصغر رجب لو، سهیل پاکزاد، محمود بیات، امین بحیرایی، سمیه قاسمی و علی فتحی، محدثه محمدی، بهنام حسین پور، مدینه عزیزی، مینا احمدی و سحر شکری تعلق گرفت.

هنرنمایی موسیقایی هنرمند توانیاب با اجرای تنبک، دوبله و تقلید صدا توسط هنرمندان و اجرای کنسرت مصطفی راغب از برنامه های جانبی این اختتامیه بود.

دریافت سه هزار اثر در دبیرخانه جشنواره همام

از طریق بانک اطلاعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و کمک و همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان بهزیستی و خیریه امام رضا(ع) فراخوان جشنواره به‌تمامی توانیابان ارسال و از طریق رسانه‌های جمعی نیز اطلاع‌رسانی شد که درمجموع دبیرخانه همام سه هزار اثر شامل ۳۳ اثر موسیقی و بقیه در بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی را دریافت کرد که در نهایت پس از سه مرحله داوری ۲۴۰ اثر برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شده و در این جشنواره و نمایشگاه حضور یافتند.

از نکات قابل توجه این جشنواره دریافت آثار توانیابان از استان‌ها و شهرهای مختلف کشور است، به گونه‌ای که آثاری از استان‌های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، همدان، اصفهان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، یزد، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، هرمزگان، فارس، مرکزی، قم، آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی و زنجان به جشنواره راه‌یافته است.

دومین جشنواره توانیابان هنرمند با معرفی برگزیدگان پایان یافت


برگزاری هشت کارگاه آموزشی همزمان باایام جشنواره برای ارتقای توان هنری توانیابان از دیگر برنامه‌های متولیان این جشنواره بود.

هنرمندان توانیاب حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین جشنواره را مایه دلگرمی و ایجاد انگیزه مضاعف در قشر هنرمند برشمرده وخواستار حمایت و همراهی دولتمردان دولت مردمی با توانیابان هنرمند شدند.

توانیابان هنرمند همچنین حضور وزیر محترم فرهنگ در این نمایشگاه را توجه و اهتمام ویژه ایشان به اصحاب هنر عنوان کرده و بابت دستور خرید شماری از آثار هنری هنرمندان توسط پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری تشکر و قدردانی کردند.

گفت وگوی صمیمانه و بدون هماهنگی و بی واسطه هنرمندان توانیاب با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گرفتن عکس‌های یادگاری و سلفی و همچنین ارائه درخواست های کتبی و شفاهی به وی از جمله حاشیه‌های افتتاحیه این نمایشگاه بود.

دومین جشنواره توانیابان هنرمند با معرفی برگزیدگان پایان یافت


همچنین در پی حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه دومین جشنواره توانیابان هنرمند و قول مساعد خرید آثار این رویداد، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان نماینده ویژه وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن بازدید و سفارش خرید چندین اثر برای وزارتخانه متبوع، از عضویت ۲۱۰ هنرمند این نمایشگاه در صندوق اعتباری هنر خبر داد.

در مدت پنج روز برگزاری این جشنواره فرهنگی، هنری و تجسمی، جمعی از مسئولان فرهنگی، هنری، رسانه ای، کشوری و دیگر اقشار جامعه از این رویداد فرهنگی، هنری و تجسمی بازدید کردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 558875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.