جوانان میدان‌دار تحقق اقتصاد مقاومتی هستند

امام جمعه فولادشهر گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی باید بر شاخصه‌های درون‌گرای داخلی از جمله تقویت تولیدات ایرانی و اعتماد به مدیران جوان متمرکز شویم چراکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو نقش آفرینی جوانان در اقتصاد و کارآفرینی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در جمع جوانان بخش فولادشهر، نسل جوان را میدان‌دار اصلی گام دوم انقلاب دانست و اظهار کرد: جوانان ایران اسلامی در تحقق اقتصاد مقاومتی، تبیین دستاوردهای نظام و اهداف و آرمان‌های امام (ره) و رهبری و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که سند چشم‌انداز کشور و انقلاب اسلامی است نقش مهم و اساسی دارند.

وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید داشته‌اند؛ از این رو در سال ۱۳۹۲ سیاست‌های کلی آن را ابلاغ فرمودند و با شدت یافتن تحریم‌ها، کارایی حرکت در این مسیر را مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه فولادشهر اقتصاد مقاومتی را راه‌حل مشکلات کشور دانست و تصریح کرد: دشمن با شکست در توطئه‌های مختلف، جنگ اقتصادی علیه ایران اسلامی را به راه انداخت، لذا توجه به جوانان و حوزه کارآفرینی فرصتی ارزشمند برای ترویج و توسعه گفتمان اقتصاد مقاومتی، پیروزی در جنگ اقتصادی و شکست دشمنان است.

وی نیروی انسانی جوان را اولویت اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی باید بر شاخصه‌های درون‌گرای داخلی از جمله تقویت تولیدات ایرانی و اعتماد به مدیران جوان متمرکز شویم چراکه تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو نقش آفرینی جوانان در اقتصاد و کارآفرینی است.

طباطبایی استفاده از همه ظرفیت‌های دولتی و مردمی را ضروری دانست و ادامه داد: امروز بسیاری از ظرفیت‌ها در شهرهای ایران خاموش شده، چرخ تولید برخی کارخانه‌ها به دلایل واهی از حرکت ایستاده و کارگران بسیاری بیکار شده‌اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیروی کار بسیاری در شهر ۱۴۰ هزار نفری فولادشهر وجود دارد، اما باید سوال کنیم که آیا فضای کار برای آنها وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت نیروی جوان، تحصیل‌کرده و با انگیزه در فولادشهر هست، اما بستر کار برای آنها وجود ندارد.

امام جمعه فولادشهر عنوان کرد: مسئولان استان، شهرستان لنجان و بخش فولادشهر باید با حضور در میدان عمل و حرکت در مسیر وحدت، بستر را برای اشتغال‌زایی فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تولید داخلی در رسیدن به اقتصاد پویا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، لذا دولتمردان باید در مسیر تحقق این مهم اقدام کنند؛ اگر اداره، سازمان و نهادی نیازمند اقلامی است در گام نخست باید از تولیدات داخلی استفاده کنیم و نباید از محصولات وارداتی، استفاده شود.

طباطبایی با بیان اینکه مدیریت منابع ارزی و الگوی مصرف در تحقق اقتصاد مقاومتی مهم است، گفت: مردم باید صرفه‌جویی را همواره سرلوحه امور قرار دهند و از اسراف جلوگیری کنند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان فرمودند ببینید دشمن کدام نقطه را هدف گرفته، شما باید در نقطه مقابل آن حرکت کنید، اگر دشمن اقتصاد را مورد حمله قرار داده است شما به مقوله اقتصاد بپردازید و در این زمینه کار کنید.

امام جمعه فولادشهر جوانان را بازوان توانمند تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد: باید روی جوانان سرمایه گذاری و برای تحقق اقتصاد مقاومتی از آنان در اقتصاد و کارآفرینی استفاده کنیم.

کد خبر 558788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.