شناسایی محرومان از طریق معتمدان محلی برای اعطای واحدهای مسکن

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه دولت سیزدهم، دولت مردمی است که دغدغه و درد مردم را دارد و بنیاد مستضعفان نیز خادم مردم است،گفت: شناسایی محرومان در طرح احداث مساکن بسیار مهم است و از اعضای شوراها، علما و سایر افراد تاثیرگذار درخواست می‌کنیم که محروم‌ترین‌ها را شناسایی و معرفی کنند.

به گزارش ایمنا، پرویز فتاح پرویز فتاح، امروز سه‌شنبه _دهم اسفندماه ۱۴۰۰_ در آئین آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در سراسر کشور که با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار خراسان جنوبی در روستای نوغاب شهرستان درمیان برگزار شد اظهار کرد: برای اینکه مردم با دولت باشند، دولتمردان باید مردمی باشند و حرفی نزنند که نتوانند به آن عمل کنند یا اگر قول می‌دهند، عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی خادم مردم و نظام مردمی است زیرا حکومت باید مردمی باشد و درد مردم را ببیند، افزود: به این وعده مسکن عمل خواهد شد، چون بنیاد مسکن اهل عمل است و ما نیز به میزان لازم کمک می‌کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این واحدها همانطور که به اسم محرومان است باید برای محروم‌ترین افراد باشد و سهمیه دستگاه‌های حمایتی شامل ۱۰ هزار واحد برای کمیته امداد و ۱۸ هزار واحد برای خانواده‌های دومعلول و بالاتر جامعه هدف بهزیستی جداگانه در حال ساخت است.

فتاح شناسایی محرومان در این طرح را بسیار مهم خواند و از اعضای شوراها، علما و سایر افراد تأثیرگذار درخواست کرد که محروم‌ترین‌ها را شناسایی و معرفی کنند.

وی گفت: شرایط فراهم شده که اتفاق نظری در سطح کشور صورت گرفته و عنایت و لطف نظام شامل حال همه ما شد تا توافق‌نامه‌ای بسیار خوب با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شود.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: البته قبل از آن با رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرحوم تابش، گفت و گوها را کرده بودیم که در این دوره تدوین و تکمیل شد.

وی گفت: اکنون تسهیلات توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ۲۰ هزار واحد مسکونی هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد؛ وام بسیار خوبی با مدت بازپرداخت طولانی است و حداقل متراژ این واحدها ۶۰ متر مربع در نظر گرفته شده اما متقاضی قادر به افزایش مساحت با پرداخت اضافه بها نیز خواهد بود.

وی گفت: شورا و دهیاری‌های روستاها همکاری کنند با تأیید نقشه بنیاد مسکن مجوز در اسرع وقت صادر می‌شود و شاهد فرایند طولانی نخواهیم بود.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: تأمین زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز نیز نسبت به طرح‌های دیگر مسکن راحت‌تر است و تا درب منزل انجام خواهد شد؛ به مناسبت مبعث پیامبر اسلام (ص) عیدی ما این است که سیمان به ازای هر خانه همچنین میلگرد و آماتور مورد نیاز هر واحد به‌صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 558785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.