بررسی طرح ایجاد تفرجگاه توریستی در هلجرد/ مراکز بومگردی در کمالشهر احداث می‌شود

شهردار کمالشهر بر لزوم بررسی طرح ایجاد تفرجگاه توریستی در بوستان جنگلی هلجرد این شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر بهمنی در جلسه مدیریت شهری کمالشهر با اداره کل منابع طبیعی استان البرز که صبح سه شنبه با هدف توسعه منطقه جنگل‌کاری هلجرد برگزار شد، اظهار کرد: منطقه گردشگری بوستان جنگلی هلجرد، پتانسیل عظیم استانی و نیازمند نگاه ویژه مسئولین دارد.

وی با بیان اینکه این بوستان بزرگ جنگلی با مناظر بسیار زیبا به عنوان پیشانی بلند کمالشهر به شمار می‌رود، عنوان کرد: می‌توان از این ظرفیت ویژه در جهت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان استفاده کرد.

شهردار کمالشهر ضمن قدردانی از زحمات مدیران پیشین شهر کمالشهر در راستای تکمیل چشم‌انداز توسعه این منطقه، تصریح کرد: این چشم‌انداز تا حدودی محقق شده که برای رسیدن به حد مطلوب، نیازمند برنامه‌ریزی و ارائه طرح‌های جامع توسط مشاورین خبره است.

وی با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذار به عنوان یک کاتالیزور به تسریع روند پروژه و طرح‌ها کمک می‌کند، اضافه کرد: در این راستا جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی به صورت جدی و قاطع در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره به شرایط مطلوب زندگی در شهر کمالشهر افزود: شهر کمالشهر به جهت قرار گرفتن در دامنه البرز دارای هوای مطلوب و خاکی حاصلخیز است به همین دلیل کوچ مهاجرین به این شهر نسبت به شهرهای دیگر استان بسیار محسوس‌تر است، همین امر همت بیشتر مسئولین را جهت ایجاد محیطی مطلوب برای زندگی و تقویت و توسعه این فضاهای تفریحی جهت بهره‌مندی شهروندان را می‌طلبد.

شهردار کمالشهر تاکید کرد: امیدواریم این پتانسیل عظیم به عنوان اولین و بزرگترین مرکز توریستی تفریحی استان البرز در حوزه بوم گردی، گردشگری شناخته شده و به تفرجگاهی با امکانات مطلوب تفریحی و رفاهی بدل شود.

بهمنی با بیان اینکه در راستای تسریع در برنامه توسعه این منطقه گردشگری طرح و برنامه‌ریزی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها با همکاری منابع طبیعی استان و آبخیزداری انجام خواهد شد که پس از بررسی طرح مذکور توسط مشاورین شهرداری و طی شدن مراحل اداری طی تفاهم نامه‌ای جهت اجرا به شهرداری کمالشهر به صورت انتفاع واگذار می‌شود.

کد خبر 558771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.