برای رفع موانع جذب دانشجویان خارج از کشور آمادگی داریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های استان از اهمیت بسیاری برخوردار است و مجموعه‌ معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان آمادگی لازم برای همکاری در رفع مشکلات جذب این دانشجویان را دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آقارضا فتوحی امروز _دوشنبه نهم اسفندماه_ در نشست سرپرست و جمعی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه چمران، اظهار کرد: اشتغال به ویژه اشتغال دانش آموختگان یکی از مشکلات اساسی در استان خوزستان است، آموزش به دانشجویان باید به‌صورت کاربردی ارائه شود و به همین منظور دستگاه‌های اجرایی نیز موظف شدند دبیرخانه اشتغال را در سازمان خود راه‌اندازی کنند تا با هدایت مجموعه استانداری خوزستان، گام‌های مؤثری در این حوزه برداشته شود.

وی تاکید کرد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی با حضور استادان و دانشجویان نخبه و حمایت از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نو برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی لازم و ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی و کشاورزی است که با کمک جامعه دانشگاهی می‌توان هرکدام از این ظرفیت‌ها را به فرصت‌هایی برای تولید اشتغال تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های استان از اهمیت بسیاری برخوردار است و مجموعه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان آمادگی لازم برای همکاری در رفع مشکلات جذب این دانشجویان را دارد.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست توافق شد، کارگروه‌های تخصصی با حضور اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان نخبه تحصیلات تکمیلی در حوزه‌های متنوع توسعه‌ای استان برای ارزیابی، مسئله‌یابی، اجرای طرح‌های پژوهشی و ارائه راه‌حل‌های علمی، تشکیل شود؛ هم‌چنین مقرر شد طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی و صنایع و شرکت‌های استان صرفاً از طریق دانشگاه‌ها پیگیری شود و پس از تبیین موضوع، گروه‌های پژوهشی برای اجرای طرح‌های موردنظر معرفی شود.

کد خبر 558751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.