توجه ویژه به منطقه گردشگری دره گردو در بودجه ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به افزایش ۴۶ درصدی بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری نسبت به متمم بودجه سال جاری، گفت: توجه به منطقه گردشگری دره گردو و الزام شهرداری به اجرای عملیات عمرانی در این منطقه، در بودجه سال آینده مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا قریشی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اراک در ارتباط با بودجه پیشنهادی شهرداری در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: طبق ماده ۶۷ قانون شهرداری‌ها و بند ۱۲ ماده ۸۰ قانون تشکیلات و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و با توجه به بخشنامه ابلاغی وزارت کشور، بودجه پیشنهادی شهرداری در سال ۱۴۰۱، در ۱۴ جلسه و طی ۴۵ ساعت در کمیسیون برنامه و بودجه شورا مورد بررسی قرار گرفت،.

وی ادامه داد: بودجه پیشنهادی شهرداری ۱,۶۰۰ میلیارد تومان بود که با بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه، این رقم به ۱,۹۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که نسبت افزایش بودجه ۱۴۰۱ به متمم بودجه سال جاری، ۴۶ درصد است و سهم جاری بودجه ۲۸ درصد و سهم عمرانی نیز ۷۲ درصد می‌باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به سیاست و رویکردهای شورای ششم در بحث بودجه ۱۴۰۱، تصریح کرد: قانون مداری و رعایت کامل قوانین، مقررات و سیاست‌های کلان و کلی کشور در تنظیم بودجه از جمله توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در هزینه‌های جاری و حذف هزینه‌ها و مصارف غیرضروری، اولین سیاست مدنظر شورا در بررسی بودجه ۱۴۰۱ است.

وی گفت: عدالت‌محوری و توجه به مناطق کم برخوردار در قالب طرح محله محوری، رویکرد دیگر شورای ششم در بودجه است، لذا مقرر شد شهرداری برنامه عملیاتی خود را به صورت منطقه‌ای به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.

قریشی افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین رویکردهای بودجه، توجه به مسائل فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری است، همچنین توجه به منطقه گردشگری دره گردو و الزام شهرداری به اجرای عملیات عمرانی در این منطقه، در بودجه سال ۱۴۰۱ مورد تاکید قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های شورا، تقویت درآمدهای پایدار شهری است، در همین راستا در بودجه به این مهم توجه شده با اجرای طرح ممیزی، در جهت شناخت ظرفیت‌ها و ایجاد منابع پایدار درآمدی که در بودجه سال آینده مورد تاکید قرار گرفته است، همچنین در بودجه سال ۱۴۰۱ موضوع پیگیری شهرداری جهت ایجاد ساختارهای روش تعهدی و حسابداری به جای روش نقدی مدنظر قرار گرفته است که این مهم می‌تواند در بحث شفافیت و مدیریت و برنامه‌ریزی بسیار تأثیرگذار باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری در حوزه عمرانی قبل از شروع پروژه‌های جدید از دیگر سیاست‌های مورد نظر شورا در بودجه سال آینده شهرداری است، همچنین با توجه به بحران آب جهت استفاده از ظرفیت پساب و بهره‌مندی از منابع خام در جهت حفظ و توسعه فضای سبز در بودجه مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در راستای کاهش آلودگی هوا، یکی از اقدامات مهم در دوره ششم، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بوده که در سال جاری ۱۶۳ میلیارد تومان برای خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس و میدل باس اختصاص یافت و به شهروندان تقدیم شد و در بودجه سال آینده نیز ۷۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده اختصاص داده شده است.

قریشی گفت: هوشمندسازی ناوگان و الزام شهرداری به راه‌اندازی پرداخت الکترونیک شبکه حمل و نقل عمومی در بودجه مصوب مورد تاکید قرار گرفته است. الزام شهرداری به پیگیری پروژه‌های سرمایه گذاری و انجام اقدامات اجرایی و عملی در جهت جذب سرمایه گذار در پروژه‌های گردشگری و تفریحی در بودجه مصوب مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: از دیگر مأموریت‌های مدنظر در بودجه می‌توان به اجرای پروژه‌های مطالعاتی، تحقیقاتی در شهرداری با محوریت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، شهر دوستدار کودک، حفظ محیط زیست با خرید دستگاه بازیافت آسفالت، تجهیز و نوسازی ماشین آلات شهرداری اشاره کرد.

وی گفت: تاکید بر جذب نکردن هرگونه نیرو در شهرداری خارج از تشریفات قانونی، پرداخت به موقع حقوق و مزایای قانونی کارکنان شهرداری طبق مقررات و تاکید بر تلاش ایجاد عدالت محوری در پرداخت حقوق و توجه به مسائل رفاهی پرسنل، از دیگر سیاست‌های شورا در بودجه سال آینده شهرداری اراک است.

کد خبر 558711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.