از انهدام باند ۸ نفره زنان جیب‌بر تا فاش شدن راز مرگ کودک هشت ساله

انهدام باند هشت نفره زنان جیب‌بر، کشف ۴۲۰ دستگاه ضبط سرقتی خودرو از یک مالخر، دستگیری سارق مسلح جواهرات در جنوب تهران، کشف نوشابه‌های تریاکی، سرقت پس از قتل پیرزن تنها، کودک هشت ساله راز مرگ برادرش را فاش کرد را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌ونهم مهرماه پرونده‌ای با موضوع جیب‌بری حسب دادخواهی یکی از شهروندان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران ارسال شد. مالباخته در تحقیقات به عمل آمده، اظهار کرد: در بازار شهرری در حال خرید بودم که متوجه سرقت کارت عابربانک خود و در ادامه کسر مبلغ ۴۲۰ میلیون ریال از حسابم شدم.

کارآگاهان پایگاه نهم آگاهی برای بررسی میدانی و کشف سرنخ از سارق یا سارقان به محل‌های تردد مالباخته در بازار شهر ری مراجعه کرده و در بازبینی دوربین‌های مداربسته مسیرهای تردد مالباخته مشاهده شد دو خانم با تعقیب شاکی در مغازه‌ها، پس از مطلع شدن از رمز کارت عابربانک وی که هنگام خرید به فروشنده‌ها اعلام می‌کرده، در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت کارت عابربانک مالباخته از داخل کیف کردند.

با عنایت به وصول چندین فقره سرقت به شیوه و شگرد مشابه در شهرری، تمام پرونده‌های مشابه تجمیع و با بررسی سوابق و تصاویر به دست آمده از صحنه‌های سرقت مشخص شد سارقان تعدادی خانم بوده که در بازار شهرری با استفاده از شلوغی بازار و غفلت شهروندان اقدام به جیب‌بری و سرقت از داخل کیف آن‌ها می‌کنند.

با شناسایی اعضای این باند هشت نفره، هویت واقعی و مخفیگاه متهمان شناسایی شد و پس از انعکاس موضوع به مرجع قضائی اعضای این باند در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ حیدر گودرزی رئیس پلیس آگاهی شهرستان ری اظهار کرد: متهمان به بیش از ۳۵ فقره سرقت در بازار شهرری و محوطه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اعتراف کردند.

وی با اشاره به اینکه تمام مالباختگان شناسایی شده‌اند، افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال مسروقه را بالغ بر پنج میلیارد ریال اعلام کردند و پرونده برای سیر مراحل قضائی تحویل دادسرا شد.

کشف ۴۲۰ دستگاه ضبط سرقتی خودرو از یک مالخر

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اظهار کرد: درپی خبرهای دریافتی مبنی بر خرید و فروش ضبط خودروهای مستعمل در محله ونک تیمی از مأموران کلانتری ونک مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های شبانه روزی و تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه متهم شناسایی شد، افزود: با هماهنگی‌های قضائی روز گذشته تیمی از مأموران به نشانی اعلامی اعزام و موفق شدند متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بررسی‌های بیشتر از این مکان، ۴۲۰ دستگاه ضبط خودرو به سرقت رفته کشف شد که کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را چهار میلیارد ریال اعلام کردند.

وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و خرید و فروش لوازم سرقتی از سارقان معترف و تا کنون ۳۰ تن از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهم دارای چندین فقره سابقه در این خصوص و تحمل حبس در زندان بوده، خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

دستگیری سارق مسلح جواهرات در جنوب تهران

سرهنگ رضا علی‌بخشی فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت، اظهار کرد: حوالی نیمه شب پنجشنبه پنجم اسفند، در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه در یکی از محلات پاکدشت، رسیدگی به این موضوع در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: سارق با پوشاندن سر و صورت وارد منزل یکی از شهروندان شده و با تهدید سلاح گرم طلاجات این خانواده را به سرقت می‌برد و به دنبال این سرقت کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات به چند نفر مظنون شده و با بررسی وضعیت اجتماعی و تحقیق جداگانه در مورد هرکدام از مظنونین، موفق به شناسایی متهم و دستگیری سارق اصلی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت ادامه داد: متهم در تحقیقات منکر سرقت شد که با ارائه مدارک و مستندات به بزه انتسابی اعتراف و محل جاسازی طلاهای مسروقه که شامل ۳۰ عدد النگو، دو عدد گردنبند و دو عدد انگشتر و یک جفت گوشواره که ارزش آن معادل ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است را لو می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت عمل همکاران من در پلیس آگاهی و کشف سریع این سرقت مسلحانه، سارق فرصت فروش اموال را نداشته، به همین دلیل طلاجات سرقتی تحویل مالباخته شد. سارق پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شد.

کشف نوشابه‌های تریاکی

سرهنگ حسین عجم فرمانده انتظامی میامی اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی مردم درباره رفتار مشکوک راننده یک خودروی پژو در کالپوش، عوامل انتظامی پاسگاه نردین با گشت‌زنی در منطقه، خودروی سواری را درحالی که به سمت روستای گلستان در حال تردد بود، پیدا کرد.

وی افزود: با اینکه مأموران به راننده خودرو دستور ایست داد، راننده بدون توجه به دستور ایست به حرکت ادامه داده و این موضوع منجر به تصادف آن با خودروی پلیس شد. متهم پس از فرار از صحنه تصادف، به داخل روستا متواری و در داخل یکی از ساختمان‌های نیمه‌کاره مخفی شد.

فرمانده انتظامی میامی ادامه داد: با همکاری مردم روستا، متهم دستگیر و از خودروی وی ۳۸ بطری نوشابه که داخل هر کدام از آن‌ها یک کیلوگرم تریاک جاسازی شده بود کشف شد.

سرقت پس از قتل پیرزن تنها

ساعت ۲۳ شنبه هفتم اسفندماه، گزارش قتل زنی به قاضی میثم حسین‌پور بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او به همراه تیمی از مأموران تجسس پلیس آگاهی تهران در محل حادثه که آپارتمانی در یکی از مناطق پایتخت بود حاضر شدند.

تیم جنایی به محض ورود به آپارتمان با جسد زنی حدوداً ۷۰ ساله مواجه شدند که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود. او به تنهایی در آن آپارتمان زندگی می‌کرد و پس از قتل تمام طلاهای او سرقت شده بود. آن‌طور که مشخص بود قاتل یا قاتلان آشنا النگوهای او را با سیم چین از دستانش خارج کرده بودند.

آثار تخریب روی در، ورود به عنف یا به زور نیز وجود نداشت و این یعنی جنایت از سوی یک آشنا صورت گرفته بود. مأموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند که یکی از اتاق‌ها به‌هم‌ریخته است و قاتل آشنا احتمالاً در جست‌وجوی چیزی بوده و از ترس اینکه لو برود کارش را نیمه تمام رها و فرار کرده است. علاوه بر این دستکش و چاقویی که در قتل از آن استفاده شده بود در کنار جسد رها شده بود.

اولین فردی که با جسد مواجه شده بود دختر مقتول بود. او که به‌شدت بی‌تابی می‌کرد اظهار کرد: من در ساختمان روبه‌رویی زندگی می‌کنم و چون مادرم تنها زندگی می‌کند و سنش بالاست هرازگاهی برایش غذا می‌آورم. شب حادثه نیز قرار بود برایش شام ببرم و حدود ساعت ۷:۴۰ مادرم به من زنگ زد و از من خواست غذایش را ببرم. او حرفی از اینکه مهمانی دارد یا فرد آشنایی را ملاقات کرده نزد و قرار شد تا چند دقیقه بعد غذا را برایش ببرم.

وی افزود: حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول کشید تا غذا آماده شد و به خانه مادرم رفتم اما هرچه در زدم کسی در را باز نکرد. احتمال دادم در حال خواندن نماز باشد به همین دلیل با کلیدی که داشتم در را باز کرده و وارد خانه مادرم شدم اما با صحنه هولناکی روبه‌رو شدم. مادرم خون‌آلود روی زمین افتاده و روی سرش نایلونی پیچیده شده بود. وحشت زده فریاد کشیدم که همسایه‌ها رسیدند و پلیس را خبر کردند.

به‌دنبال این حادثه، گروهی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران جست‌وجوی خود را برای شناسایی و بازداشت عامل یا عاملان این جنایت آغاز کرده‌اند.

کودک ۸ ساله راز مرگ برادرش را فاش کرد

ساعت ۲۱ شب یک شنبه گذشته، مردی هراسان با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از حلق آویزی پسر ۱۳ ساله‌اش خبر داد. زمانی که مأموران انتظامی خود را به منزلی در خیابان خواجه ربیع ۲۱ مشهد رساندند با صحنه‌ای عجیب روبه‌رو شدند. پیکر نوجوان سنگین وزن کف اتاق افتاده و طناب زردرنگی نیز که از سقف آویزان بود با شیء برنده‌ای بریده شده بود.

در همین حال نیروهای انتظامی با حفظ صحنه حادثه، بلافاصله موضوع را به قاضی ویژه قتل عمد مشهد اطلاع دادند و دقایقی بعد با حضور قاضی دکتر صادق صفری در منزل محل وقوع حادثه تحقیقات در این‌باره آغاز شد.

پدر نوجوان متوفی به قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: از چهار سال قبل به دلیل اختلافاتی که با همسرم داشتم از او جدا شدم و حضانت فرزندانم را به عهده گرفتم. امروز هم وقتی از بیرون به خانه بازگشتم ناگهان با همین صحنه‌ای که شما می‌بینید مواجه شدم. پسر هشت ساله‌ام در اتاق خوابیده بود و پیکر فرزند ۱۳ ساله‌ام در حالی کف اتاق قرار داشت که طناب هم به همین شکل بریده شده بود.

معمای بریده شدن طناب ضخیم زرد رنگ که برای بازی کودکان از سقف آویزان بود به معمای جنایی تبدیل شد چرا که هیچ کس بریدن آن را به عهده نمی‌گرفت. در حالی تحقیقات مقام قضائی وارد مرحله جدیدی شد که پدر کودک در ادامه سخنانش گفت: وقتی به خانه رسیدم و این وضعیت اسفبار را دیدم بلافاصله پسر هشت ساله‌ام را در آغوش گرفتم و طوری که صحنه مرگ برادرش را نبیند، او را به منزل همسایه بردم و سپس با پلیس تماس گرفتم.

در همین حال قاضی ویژه قتل عمد به سراغ کودک هشت ساله رفت و پس از مدتی گفت‌وگوی کودکانه با او همبازی شد تا این که با مساعد شدن شرایط و در همان وضعیت بازی‌های کودکانه از او درباره برادر بزرگش سوال کرد. او با همان شیرین زبانی کودکانه اظهار کرد: برادرم می‌خواست خودش را خفه کند. او طناب را بالا برد و دور خودش پیچید. وقتی افتاد من هم یک تیغ اره را از اتاق برداشتم و طناب را بریدم که برادرم روی زمین افتاد، بعد هم خوابم گرفت و به اتاق رفتم و خوابیدم تا پدرم آمد و مرا بیدار کرد.

با اظهارات این کودک و پیدا شدن تیغ اره مذکور، پزشک قانونی نیز علت مرگ را انسداد راه تنفسی به دلیل حلق آویزی تشخیص داد و این گونه کودک هشت ساله راز این پرونده جنایی را گشود.

کد خبر 558690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.