بهسازی بافت‎‌های ناکارآمد شهر

یک دکترای شهرسازی گفت: اصلاح و بهسازی بافت‌های موجود و پیشگیری از ایجاد بافت‌های مسئله‌دار یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیران شهری است.

امیرحسین شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ناپایداری کالبدی‌، غیرمقاوم بودن ساختمان‌ها و فرسودگی ساختاری از اصلی‌ترین مشکلات بافت‌های شهری است.

وی افزود: ناپایداری ابنیه و ساختمان‌ها تهدیدی بزرگ برای جان ساکنان این مناطق است و فرسودگی کالبدی این مناطق را به آسیب‌پذیرترین عرصه در مواجهه با بلایای طبیعی تبدیل کرده که خود خسارات غیرقابل جبرانی را به‌دنبال دارد.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: توسعه و ایجاد کاربری‌های گردشگری و تفریحی و فرهنگی به شکل متناسب با دانه‎‌بندی بافت و درون محلات همراه با در نظر داشتن پیاده‌راه‌ها به عنوان رکن اساسی تأثیر در زندگی انسان در بافت و ایجاد فضای سبز در بافت باید مورد توجه قرار گیرد.

شبانی تصریح کرد: کاهش ترافیک شهری، محدودیت تردد سواری و توسعه حمل و نقل عمومی، ساماندهی صنایع و خدمات فنی در پهنه شهری و تصحیح بافت‌های شهری، جلوگیری از گسست شهر توسط بزرگراه‌ها، راه‌آهن، کاربری‌های بزرگ، ساماندهی بافت شهری با توجه به توپوگرافی و نظام‌بخشی زیرساخت‌ها و تأسیسات زیربنایی و روبنایی شهری از دیگر راهکارهای اصلاح و بهسازی بافت‌های موجود و پیشگیری از ایجاد بافت‌های مسئله‌دار است.

کد خبر 558631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.