سهم کاهش آلودگی هوای اصفهان از بودجه ۱۴۰۱ چقدر است؟

سخنگوی کمیسیون سلامت و محیط زیست اصفهان گفت: اولویت اول بودجه ۱۴۰۱ توجه به مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی هوای اصفهان بوده است و در مجموع ۴۰ درصد بودجه آینده شهر در خصوص حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شده است.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اولویت اول بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: توجه به مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی هوای اصفهان از جمله اولویت‌های بودجه سال آینده است. تمام کلان‌شهرها و اصفهان با معضل آلودگی هوا مواجه هستند، با توجه به تحقیقات انجام شده در سال‌های گذشته و وجود قانون هوای پاک، شواری اسلامی شهر و مدیریت شهری در این راستا به این نتیجه رسیدند که در بودجه سال آینده سهمی برای کاهش این معضل در نظر گرفته شود.

وی با بیان سهم شهرداری اصفهان برای کمک به کاهش آلودگی هوا، افزود: شهرداری اصفهان می‌تواند با ایجاد بستری برای شهروندان امکان استفاده بهینه و دسترسی به‌هنگام از سیستم حمل‌ونقل عمومی را فراهم کند تا با این رویکرد سهم شهروندان برای استفاده از این نوع حمل‌ونقل افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون سلامت و محیط زیست اصفهان ادامه داد: برای عملی شدن این برنامه بودجه‌های زیادی در بخش بازسازی ناوگان اتوبوسرانی و توسعه خط دو مترو و فاز خط یک تعیین شده است و در مجموع ۴۰ درصد بودجه سال آینده شهر اصفهان در بحث حمل‌ونقل عمومی و کاهش آلودگی هوا تعبیه شده است.

عوامل دخیل در آلودگی هوای شهر اصفهان

وی با اشاره به این‌که کل بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان با رقم حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان است، گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر اصفهان آلودگی هوا است، در کل سهمی که برای کاهش آلودگی هوا در سازمان‌ها و شهرداری در نظر گرفته شده سهم قابل توجهی بوده است، باید هر نهادی نقش خود را در کاهش آلودگی هوای شهر به خوبی ایفا کند تا شاهد نتایج مؤثری در این زمینه باشیم.

کلاهدوزان با اشاره به عوامل دخیل در آلودگی هوای شهر اصفهان، اظهار کرد: وجود ذرات معلق و گازها در افزایش آلودگی هوای اصفهان و بروز مشکلات دخیل است و سهم هر کدام از این عوامل در ایجاد آلودگی هوا متفاوت است و در این مورد نباید نقش صنایع‌های آلاینده را در بروز آلودگی هوا نادیده گرفت و لازم است این صنایع به دنبال بهبود اقدامات برای کاهش آلایندگی‌ها در شهر اصفهان باشند.

وی خاطرنشان کرد: تعیین قانون هوای پاک از سال ۹۸ انجام و در این قانون وظایف هر سازمان و بخش معین شده است، در حال حاضر تمام افراد جامعه باید برای کاهش آلودگی هوا تلاش کنند و در این راستا هر سازمانی باید به دنبال انجام وظایف مشخص شده باشد.

سخنگوی کمیسیون سلامت و محیط زیست اصفهان تاکید کرد: باید به طور جدی اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوا انجام شود، در حال حاضر تمام سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط به طور جدی به دنبال ایفای نقش‌های خود هستند، باید همکاری‌های لازم بین تمام سازمان‌ها شکل گیرد تا دستیابی به نتیجه مطلوب نیز محقق شود.

کد خبر 558629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.