اهدای ۲ هزار بسته ورزشی به پایگاه‌های بسیج اصفهان

در مراسمی با حضور رئیس بسیج ورزشکاران و فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی‌ومحلی کشور، ۲۰۰۰ بسته تجهیزات ورزشی به پایگاه‌های بسیج سراسر استان اصفهان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح امروز نهم بهمن‌ماه به‌مناسبت مبعث پیامبر اکرم و در راستای توسعه سرانه ورزشی، مراسم اهدای ۲۰۰۰ بسته تجهیزات ورزشی بومی‌ومحلی به پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر کشور، همچنین افتتاح فاز یک زمین چمن مصنوعی مجموعه فرهنگی‌ورزشی شهید آقابابایی به نام شهید مسعود استکی، به همت باشگاه فرهنگی‌ورزشی مقاومت استان اصفهان و به وسیله سپاه و سازمان بسیج ورزشکاران صاحب‌الزمان (عج) به انجام رسید.

در این مراسم، مجتبی فدا مسئول سپاه صاحب‌الزمان (عج)، سرهنگ ابوالفضل خداقلی‌پور رئیس سازمان بسیج ورزش کشور، محمدتقی امیری‌خراسانی رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی‌ومحلی کشور، وحید رجبی رئیس بسیج ورزشکاران استان اصفهان، مهدی اسدی رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بومی‌محلی استان اصفهان و جمعی از رؤسای هیئت‌های ورزشی و مقامات باشگاه‌های استان اصفهان حضور داشتند.

آماده‌سازی ورزشکاران پایگاه مقاومت و افتخارآفرینی آنان در دستور کار است

وحید رجبی در حاشیه این مراسم در رابطه با اقدامات انجام‌شده توسط بسیج ورزشکاران استان اظهار کرد: برگزاری دوره مربیگری تئوری درجه سه ویژه ۴۰۰ نفر از دوستان بسیجی در ۲۴ هزار ساعت، کارگاه آموزشی بومی‌ومحلی یک روزه با همکاری هیئت ورزش‌های روستایی و بومی‌ومحلی، همچنین استعدادیابی ۲۶۰۰ نفر از افراد در قالب پانزده ساعت در ۵۶ کارگاه تخصصی در شهرستان‌های مختلف ازجمله اقداماتی است که در طول مدت اخیر انجام شده است.

وی با اشاره به این مراسم افزود: هزار بسته به خواهران و هزار بسته به برادران بسیجی جهت کمک‌رسانی و تقویت پایگاه بسیج طبق سهمیه‌بندی انجام‌شده اهدا خواهد شد که ارزش این دو هزار بسته، معادل هشت میلیارد ریال است و ما صرفه‌جویی لازمه را انجام داده‌ایم. درواقع بسته‌های ورزشی را به پایگاه‌ها منتقل کردیم تا سطح بازی‌های بومی‌ومحلی و علاقه در میان جوانان بالا برود.

دو هزار بسته ورزشی به پایگاه‌های بسیج سراسر استان اصفهان اهدا شد

رئیس بسیج ورزشکاران استان در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر از زمین چمن مصنوعی در فاز اول، افتتاح مجموعه فوتبال، والیبال و هندبال ساحلی در فاز دوم و در فاز سوم نیز سالن بدن‌سازی، رستوران و هتل دو ستاره را مورد پوشش قرار می‌دهیم تا برای آماده‌سازی ورزشکاران پایگاه مقاومت و افتخارآفرینی آنان شرایط مهیا باشد. در مجموعه ورزش بسیج استان و باشگاه مقاومت به‌دنبال ترویج ورزش‌های بومی‌محلی هستیم و پس از امضای تفاهم‌نامه در سال گذشته با ورزش‌های روستایی و بومی‌محلی امروز این اقدام به سرانجام رسید.

رجبی از برنامه‌های آینده جهت ارتقای ورزش برای بسیجیان و مردم گفت: برگزاری دوره‌های داوری ورزش‌های روستایی و بومی‌محلی از یازدهم تا شانزدهم اسفندماه در شهرستان فلاورجان برگزار می‌شود. همچنین دوره مربیگری بازی‌های کودک برای خواهران بسیجی و تجهیز و راه‌اندازی ۱۰ خانه تخصصی در نواحی بسیج استان هیئت‌های باشگاه مقاومت و البته فعالیت ۳۵ پایگاه استعدادیابی در رشته‌های مختلف در دستور کار ما خواهد بود.

اصفهان جزو استان‌های پیشرو در ورزش است

ابوالفضل خداقلی‌پور با اشاره به اهمیت ورزش در بسیج اظهار کرد: تبلور مردمی‌بودن بسیج در جمهوری‌اسلامی با نهاد مردمی برپا شده است. همان‌طورکه مقام معظم رهبری فرمودند: بسیج پاره تن مردم است، خوشبختانه سپاه صاحب‌الزمان با فرماندهی همکاران در استان اصفهان اقدامات لازم را برای همگانی‌کردن ورزش انجام داده است. امیدوارم با اقدامات انجام‌شده ورزش به‌صورت آسان در اختیار مردم قرار بگیرد. ۱۲۰۰ ورزش بومی‌محلی رونمایی شده و فدراسیون و هیئت‌ها تلاش زیادی برای معرفی و ترویج این ورزش‌ها کرده‌اند.

وی در ادامه ضمن تمجید از فعالیت‌های خوب استان اصفهان در این راستا افزود: این اقدام خصوصاً در دوران شیوع ویروس کرونا از سوی استان اصفهان، بی‌بدیل بود. اصفهان جزو استان‌های پیشرو در ورزش است. همچنین با کمک‌های شایسته ورزش‌های روستایی و بومی، محلی و حمایت‌های فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان بالغ بر ۲۶۰۰ نفر آموزش ورزش‌های بومی‌ومحلی دیده‌اند و امید است با آغاز این راه توسط استان اصفهان، سایر استان‌ها نیز در سال آینده به این پویش اضافه شوند. هم‌اکنون حتی چند استان از جمله کرمان، شیراز، مازندران و سیستان‌وبلوچستان نیز با الگو قرار دادن اصفهان پیش‌قدم شده‌اند و اگر این اتفاق بیفتد، پررنگ‌تر از قبل شاهد ترویج ورزش‌های روستایی و بومی‌ومحلی خواهیم بود.

دو هزار بسته ورزشی به پایگاه‌های بسیج سراسر استان اصفهان اهدا شد

رئیس بسیج ورزشکاران کشور تصریح کرد: بسیج برای خدمت‌رسانی به مردم است تا ورزش و امکانات به‌راحتی در اختیارشان قرار بگیرد و همین امر باعث می‌شود جوانان با فرهنگ و منش پهلوانی بسیج آشنا شوند و پیوند نزدیک بین انقلاب و شهیدان با مردم و جوانان حفظ شود.

دستور مقام معظم رهبری توسعه و احیای ورزش‌های اصیل ایرانی است

محمدتقی امیری‌خراسانی ضمن مهم دانستن ورزش‌های سنتی اظهار کرد: فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی‌محلی به ورزش روستایی عشایری و ورزش‌های سنتی اهمیت می‌دهد و در این راستا گام برمی‌دارد. عجین شدن ورزش بومی‌ومحلی با ورزش‌های عشایری از طرف برخی به‌گونه‌ای خطاب می‌شود که گویا مختص عشایر است؛ اگرچه مهد ورزش‌ها، این مناطق است اما باید در کل جامعه خصوصاً در مناطق شهری توجه اساسی به آن شود؛ چراکه به دستور مقام معظم رهبری توسعه و احیای ورزش‌های اصیل ایرانی بسیار مهم است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بومی‌ومحلی با تاکید بر فراموش‌شدن ورزش‌های سنتی ایران توسط مردم خاطرنشان کرد: متأسفانه زندگی دیجیتالی، بازی‌های قدیمی را به یادها سپرده است اما در کشورهای دیگر این بازی‌ها ماهیت قهرمانی دارد. تیله‌بازی در بریتانیا و هفت‌سنگ در کره‌جنوبی، مثال بارز این امر است؛ بازی‌هایی که عقبه در فرهنگ ملی و مذهبی ایران دارد. جا دارد از سپاه صاحب‌الزمان، بسیج ورزشکاران و هیئت ورزش‌های روستایی و بومی‌ومحلی به‌خاطر این اقدامات شایسته در جهت پیشبرد ورزش‌های بومی و سنتی تشکر و قدرانی کنم. بدون شک در سال‌های آینده این اقدامات گسترده‌تر می‌شود و امیدوارم فرهنگ بومی و مذهبی‌مان را در کل کشور شاهد باشیم.

در قالب بازی‌های بومی‌محلی باید جمعیت‌ها را گرد هم آوریم

مجتبی فدا با اشاره به این مراسم اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب بسیج و نیروهای مصلح قرار دادن اماکن به ورزشکاران به‌منظور تقویت و فراهم شدن اراده، ایمان و پشتکار است؛ خصوصاً در دورانی که کرونا به اوج رسیده با ترویج روحیه، نشاط و شادابی در میان مردم و پر کردن اوقات فراغت جوانان و نخبه‌های ورزشی در مناطق مختلف حتی دورافتاده‌ترین مناطق به سمت پیشرفت و استعدادپروری حرکت کنیم.

دو هزار بسته ورزشی به پایگاه‌های بسیج سراسر استان اصفهان اهدا شد

وی در ادامه افزود: در قالب بازی‌های بومی‌ومحلی باید جمعیت‌ها را گرد هم آوریم و تیم‌های خوبی برای مسابقات در محلات، روستاها، شهرستانی، استانی، ملی و کشوری جهت به اهتزاز درآمدنِ پرچم ایران تشکیل دهیم. همچنین در قدم‌های بعدی نیز در همین راستا با استفاده از توانایی و آمادگی زنان و مردان مردم را به این حیطه می‌رسانیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) در پایان خاطرنشان کرد: به واسطه صرفه‌جویی در مصرف آب، چمن طبیعی این زمین را با مشورت‌هایی که انجام شد به مناطق پر آب منتقل کردیم و چمن این زمین به‌صورت مصنوعی بهره‌برداری می‌شود. همچنین سایر اقدامات در فازهای بعدی در زمینه‌های ساحلی و سرای ورزشکاران برای قراردادن در اختیار عموم مردم و مستضعفان انجام خواهد پذیرفت.

کد خبر 558605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.