حزب‌الله لبنان آبروی امت اسلامی را حفظ کرد

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه، نهم اسفندماه ۱۴۰۰_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی محسوب می‌شود، لذا خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اجماع ملی بر حراست از خطوط قرمز» به بررسی روند مذاکرات وین پرداخت و نوشت: روزهای حساس مذاکرات است و آمریکا باید تصمیم سیاسی خود را بگیرد که آیا مصمم است بهای بلیت ورود به اتاق ۱+۵ و کشورهای عضو توافق ۲۰۱۵ را بپردازد یا خیر؟ در حالی بسیاری از ناظران بین‌المللی منتظر نتایج نهایی گفت‌وگوهای وین هستند که مذاکرات در مرز توافق یا عدم توافق قرار دارد. گفته معروف دیپلمات‌ها در خصوص اینکه یا در مورد همه چیز توافق می‌شود یا در مورد هیچ چیز توافق نخواهد شد اکنون بهتر از هر زمان دیگر خود را نشان داده است.

در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه در توئیتی نوشت: «ما با جدیت در حال بررسی متن توافق هستیم. امروز با آقای بورل تلفنی گفت‌وگو داشتم. همکارم آقای باقری نیز با مورا در تماس و مشورت است. همه برای رسیدن به توافق خوب در تلاشیم. خطوط قرمز خود را به طرف غربی منعکس کرده‌ایم. در صورت وجود اراده واقعی آنها، آماده توافق خوب و فوری هستیم.»

با بازگشت علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و برگزاری جلسه شورای عالی امنیت ملی مسئولان عالی کشور به بررسی آخرین وضعیت مذاکرات پرداختند. همزمان با این جلسه گمانه‌زنی‌ها در خصوص سرنوشت مذاکرات شدت گرفت.

برخی رسانه‌ها با خبرسازی از محتوای جلسه اخبار کذبی را هم منتشر کردند که با واقعیت فاصله دارد. به عنوان نمونه خبرهای منتشر شده در خصوص برگزاری جلسه در حضور رهبر معظم انقلاب برای بررسی روند مذاکرات وین واقعیت نداشته و تنها از جنس گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است.

نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ضمن تکذیب این خبر نوشت: «مذاکرات وین یکی از پرونده‌های امنیت ملی است که از ابتدای آن بر اساس رویه‌های جاری از سوی نهادهای ذی‌ربط هدایت، مدیریت و اجرا شده و هرگونه تصمیم‌گیری پیرامون آن نیز در همین مسیر ادامه خواهد داشت. بدیهی است اطلاع‌رسانی در مورد این پرونده همچون گذشته در زمان‌های لازم توسط مسئولین پرونده و نهادهای مربوطه انجام می‌شود.»

حزب‌الله لبنان آبروی امت اسلامی را حفظ کرد

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «قدرت‌نمایی هسته‌ای در روز سوم جنگ‌» به بررسی مناقشه اوکراین پرداخت و نوشت: دیگر کمتر کسی تردید دارد که جنگ اوکراین یک نقطه عطف در سیاست بین‌الملل است. حمله روسیه به یک طرف، حالا ناتو و کرملین با کلاهک‌های هسته‌ای برای هم خط و نشان می‌کشند تا این تصور که سلاح‌های هسته‌ای فقط برای ماندن در سیلوها خلق شده‌است، به آسانی دود شده، به هوا برود. روز پنجشنبه در اولین روز جنگ اوکراین، وزیر خارجه فرانسه برای کرملین خط و نشان کشید که روس‌ها باید درک کنند که ناتو یک ائتلاف نظامی هسته‌ای است.

روزهای بعد تهدیدات تهاجمی ناتو ادامه یافت. پوتین این تهدید تلویحی را بدون پاسخ نگذاشت و دیروز به ارتش روسیه دستور داد نیروی بازدارنده هسته‌ای روسیه را به حال آماده‌باش در آورد تا مشخص شود که سده بیست و یکم با همه تصورات پرطمطراق درباره صلح، امنیت و وابستگی متقابل، قرن خداحافظی با خطرناک‌ترین تسلیحاتی نیست که بشر برای مقابله با همنوعانش ابداع کرده است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیروز دستور داد در واکنش به «اظهارات تهاجمی» ناتو، نیروی اتمی روسیه به حال آماده‌باش دربیاید

پوتین این دستور را در ملاقات با سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه صادر کرد و گفت که «مقامات ارشد کشورهای پیشرو ناتو اجازه می‌دهند علیه روسیه اظهارات تهاجمی بیان شود، بنابراین به وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دستور می‌دهم نیروهای بازدارنده ارتش روسیه را به حالت ویژه منتقل کنند.»

حزب‌الله لبنان آبروی امت اسلامی را حفظ کرد

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «حزب‌الله لبنان آبروی امت اسلامی را حفظ کرد» نوشت: رهبر جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه حزب‌الله لبنان پیروزی‌های بزرگی برای امت اسلامی به ارمغان آورده بیان داشت: «آمریکا و اسرائیل نگاه تحقیرآمیزی به رژیم‌های سعودی، امارات و آل خلیفه و همه سازش‌کاران دارند.»

«سید عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت سالروز شهادت «حسین بدرالدین الحوثی» رهبر سابق حوثی‌ها که اخیراً معلوم شد سال ۲۰۰۴ به دست سعودی و آمریکا ترور شده است، به سخنرانی و بیان آخرین مواضع این جنبش قدرتمند یمنی در خصوص تحولات داخلی و منطقه‌ای پرداخت. طبق اعلام شبکه المسیره، رهبر مقاومت یمن در سخنان خود، شهید حسین بدرالدین الحوثی را پرچمدار طرح قرآنی و عدالت دانست و به مواضع وی در حمایت واضح از فلسطین و مخالفت با سازش و ائتلاف با دشمن صهیونیستی اشاره کرد.

حزب‌الله لبنان آبروی امت اسلامی را حفظ کرد

کد خبر 558555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.