توسعه حلقه چهارم حفاظتی با اعتبار ۸۶۰ میلیارد تومانی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به توجه ویژه به طرح حلقه چهارم حفاظتی شهر در بودجه سال ۱۴۰۱، گفت: مقرر شده تا حدود ۸۶۰ میلیارد تومان برای ادامه و توسعه این طرح از دو سمت شمال شرق و جنوب غرب اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی در یک برنامه تلویزیونی در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا درآمدهای شهرداری شفاف و قابل رصد باشد، بودجه عمرانی سال آینده ۷۴ درصد و بودجه جاری ۲۶ درصد از میزان کل بودجه است که نشان از توجه بیشتر به اقدامات عمرانی دارد.

وی ادامه داد: توجه به مناطق کم‌برخوردار در طرح‌های محله‌محور در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته است، البته میز محلات قبل از تنظیم بودجه نیز از سوی شورای اسلامی شهر راه‌اندازی شده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت پرداختن به توسعه گردشگری، اضافه کرد: شهرداری در حال آماده شدن برای نوروز ۱۴۰۱ است و امیدواریم با کاهش شیوع کرونا ویروس شاهد سفر هم‌وطنان به اصفهان باشیم.

وی توسعه خطوط قطار شهری را از مهمترین طرح‌های سال آینده شهرداری دانست و افزود: علاوه بر مترو، حلقه چهارم حفاظتی شهر نیز مورد توجه است که مقرر شده تا حدود ۸۶۰ میلیارد تومان برای ادامه و توسعه این طرح از دو سمت شمال شرق و جنوب غرب اختصاص یابد، امیدواریم تا یکی دو سال آینده قسمتی از این طرح را افتتاح کنیم، بهره‌برداری از این طرح بار زیادی از ترافیک حلقه سوم شهر را کاهش می‌دهد.

تعیین ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی

نورصالحی با اشاره به تعیین ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، گفت: در سال ۱۴۰۱ روند بهسازی ناوگان که طی دو سال اخیر به علت کرونا به تعویق افتاده بود، پیگیری و دنبال می‌شود تا معضلات موجود رفع شود.

وی با بیان این که ۴۰ درصد از بودجه ۱۴۰۱ به حوزه حمل‌ونقل اختصاص دارد، افزود: آلودگی هوا ناشی از ترافیک و صنایع آلاینده است و در تلاش هستیم تا با گسترش حمل‌ونقل عمومی و فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی باعث کاهش تأثیر ترافیک بر آلودگی هوا شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح‌های زیرساختی شهر، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند در انواع طرح‌ها همکاری کنند؛ اجرای طرح‌های پربازده و درآمدزا در ایستگاه‌های خط دو مترو از جمله فرصت‌هایی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند به آن ورود کنند.

وی تصریح کرد: پهنه‌های فضای سبز نیز از جمله مواردی است که برای سال آینده بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته شده است و امیدواریم توسعه این فضاها سال آینده با سرعت بیشتری پیش برود.

نورصالحی در ارتباط با هم‌افزایی مدیریت کلان استان و شورای اسلامی شهر در حوزه میراث فرهنگی، گفت: در سال‌های گذشته با همکاری بخش خصوصی، شهرداری و شورای اسلامی شهر و دیگر دستگاه‌ها در حوزه گردشگری سلامت ظرفیت مناسبی ایجاد شده است، در صدد هستیم تا از سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت کنیم و از شهروندان نیز می‌خواهیم که از خدمات ارائه شده در این حوزه استفاده کنند.

کد خبر 558528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.