هاشمی: تو را به خدا به خانواده بسکتبال رحم‌ کنید

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: بازی‌های سختی پیش رو داشتیم و مسئولیت سنگینی بود، اما از بازیکنانم تشکر می‌کنم.

به گزارش ایمنا، مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران بعد از پیروزی مقابل سوریه در پنجره دوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳، در نشست خبری بعد از بازی اظهار کرد: بازی سختی را پشت سر گذاشتیم و ابتدا می‌خواهم از بازیکنان تشکر کرده و به آن‌ها افتخار کنم. سه هفته به قدری خوب بودند و تعهد کاری داشتند که در این فضای سخت موجود در بسکتبال ایران من را شرمنده کردند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم اگر این فضای سنگین نبود راحت‌تر بازی کرده و راحت‌تر می‌بردیم، اما وقتی یک مسئولیت را پذیرفته‌اید باید تا پایان، پای کارهای خود بایستید. مسئولیت سختی به‌عهده من بود چون زمان و مکان دو بعد تعیین کننده هستند. مهم است که شما کی و کجا کار می‌کنید.

سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره دلیل نزدیک شدن بازی مقابل سوریه توضیح داد: بازی سختی بود و کار سخت شد.

هاشمی درباره دلیل خط خوردن کامرانی شب قبل بازی نیز گفت: یک مقدار پای ایشان درد می‌کرد و صلاحدید ما این بود که ایشان نباشند. به فکر سلامتی او بودیم، مهدی بازیکن بزرگی است.

وی درباره عملکرد فنی تیم ملی توضیح داد: من همان ابتدا گفتم به بازیکنانم افتخار می‌کنم. ما سه هفته تمرین داشتیم، از لحاظ اخلاقی و فنی نهایت سپاسگزاری را دارم از بازیکنان و افتخار می‌کنم که این بازیکنان را داشتیم. بسکتبال ایران می‌تواند خیلی خوب باشد، اما روزهایی هست که این موضوع شکل نمی‌گیرد. مهم این است که نهایت تلاش خود را کرده باشید. فضای سنگینی روی من و بازیکنانم بود و جا دارد از سرپرست فدراسیون تشکر کنم که بنده را حمایت کردند.

هاشمی در ادامه نشست خبری اجازه سوال کردن به خبرنگاران نداد و گلایه‌های خود را به شرح زیر مطرح کرد:

«سوال من این است که چرا ما خانواده بسکتبال تصویر بدی داریم؟ ما چه تصویری از بازیکنان خود ساخته‌ایم؟ چرا رئیس فدراسیونی که مثل همه اشتباه دارد را تخریب می‌کنید؟ تصویری از او درست کرده‌ایم که هیچ‌کس به او اهمیت نمی‌دهد. ما خانواده بسکتبال هستیم حرمت این خانواده را نگه دارید. در خیابان بگوییم بسکتبالیست هستیم خجالت می‌کشیم چون دیدها به ما خراب شده است.

چرا باید برای ما دیگران تصمیم بگیرند؟ چرا فکر می‌کنید با کشاندن بسکتبال به نهادهای نظارتی شرایط بهتر می‌شود؟ ما نیروهای انسانی خود را از دست داده‌ایم. نباید چیز بدی از خودمان به جای بگذاریم، تو را به خدا به این خانواده بسکتبال رحم کنید. بیرون می‌گویند خانواده بسکتبال خانواده فاسدی است. روز به روز شرایط بدتر می‌شود. چیزی از ما نمانده است و آبروی بسکتبال رفته است. این خانواده محترم بود و هست، لطفاً تصویرهای بدی از این رشته درست نکنید.

چرا وقتی من را در خیابان می‌بینند با لحن بد و تمسخر آمیز می‌گویند شما هم مربی بسکتبال هستی؟ این چه تصویری است که از ما ساخته‌اید؟ یکی می‌نویسد دار و دسته طباطبایی معلوم‌الحال و مضحک هستند. این ۴۰ سال بسکتبال من کجا رفت؟ یکی به من بگوید آیا هاشمی معلوم‌الحال هست؟»

کد خبر 558499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.