عیدی کارگران عادلانه پرداخت نشد

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه عیدی کارگران پرداخت شده، اما نحوه پرداخت آن عادلانه نبوده است، گفت: عیدی باید به‌طورمساوی بین بازنشستگان و کارگران پرداخت شود؛ زیرا عیدی کمکی به سفره شب عید است که همه افراد با آن مواجه هستند و هزینه‌های یکسانی دارند.

حسن صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با عیدی کارگران سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: عیدی کارگران پرداخت شده، اما نحوه پرداخت آن عادلانه نبوده است. عیدی باید به طور مساوی بین بازنشستگان و کارگران پرداخت شود. عیدی کارگران امسال بر مبنای تعداد روزهایی که یک کارگر در ماه مشغول به کار است، پرداخت شده در حالی که عیدی نباید بر مبنای روز محاسبه شود.

وی افزود: عیدی کمکی به سفره شب عید است که همه افراد با آن مواجه هستند و هزینه‌های یکسانی دارند؛ بنابراین عیدی باید به طور مساوی پرداخت می‌شد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: پیشنهاد داده شد عیدی معادل یک ماه کف حقوق بوده یا علاوه بر عیدی، مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم برای کمک به سفره شب عید بازنشستگان، مستمری‌بگیران و ازکارافتادگان اختصاص داده شود؛ اما واقعیت این است که وضعیت سازمان تأمین اجتماعی مساعد نیست و همین مبلغی هم که پرداخت شد از بانک مرکزی استقراض شده است.

صادقی تصریح کرد: هیچ‌یک از این موارد دلیل بر آن نیست که نحوه توزیع عیدی مبتنی بر میزان روز کاری افراد باشد؛ یک ماه کف حقوق باید به همه افراد عیدی داده شود.

کد خبر 558472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.