ارائه سرویس سجام به بیش از ۳۳۰ نهاد مالی بازار سرمایه

ارائه سرویس به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) با رشد دو برابری نسبت به سال گذشته از ۳۳۰ نهاد مالی گذشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، مدیریت راهبری سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) اظهار کرد: بسیاری از نهادهای مالی بازار سرمایه (کارگزاران، شرکت‌های تأمین سرمایه، سبدگردان، صندوق‌های سرمایه گذاری و …) از سرویس‌های فراوان سامانه سجام استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، ثبت نام مشتریان، بروز رسانی اطلاعات سهامداران، واریز سود و عملیات تسویه، اطلاعات بانکی، ارتباطی و پستی از مهم‌ترین سرویس‌های سامانه سجام است که نهادهای مالی بازار سرمایه از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند.

رکوردهای تاریخی سجام

جزئیات اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که بیشترین تعداد ثبت نام در سامانه سجام از ابتدای فعالیت تا به امروز ۴۲۴ هزار و ۵۷۳ نفر و بیشترین تعداد احراز هویت در یک روز نیز ۳۶۰ هزار و ۳۹۰ نفر بوده است.

آمار ثبت‌نام کنندگان سجام در ۱۱ ماه ابتدایی ۱۴۰۰

گفتنی است آمارها حاکی از آن است که در طی ۱۱ ماه ابتدایی سال جاری تعداد کل ثبت نام‌ها به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۴۵۶ نفر و تعداد کل احراز هویت‌ها در سامانه سجام به یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۵۶۰ رسیده که بیشترین رکورد ثبت نام در سجام با ۳۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر و بیشترین احراز هویت با ۳۵۳ هزار و ۳۳۸ نفر به فروردین ماه سال جاری اختصاص پیدا کرده است.

۱۰ سهامدار بالای ۱۰۰ سال

بر اساس اطلاعات موجود ۱۰ سهامدار بالای ۱۰۰ سال در سامانه سجام ثبت نام کرده اند و احراز هویت شده‌اند.

در این فهرست، نام ۸ خانم از استان‌های سیستان و بلوچستان (۲ نفر)، خوزستان، کردستان، لرستان، آذربایجان غربی، زنجان و ایلام و دو مرد از استان‌های آذربایجان شرقی و فارس دیده می‌شود.

کد خبر 558413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.