«حق اولاد» در عیدی بازنشستگان محاسبه نشد

گروهی از بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام کردند که بابت فرزند دختر تحت تکفل خود در عیدی پایان سال ۱۴۰۰، حق فرزند دریافت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، براساس مصوبه هیئت دولت درخصوص میزان عیدی بازنشستگان، میزان حق فرزند برای هر فرزند تحت تکفل، ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و به این میزان ۴۰۰ هزار تومان حق همسر نیز اضافه می‌شود.

این گروه از بازنشستگان اعلام کردند که بابت اثبات برخورداری از فرزند دختر تحت تکفل، باید مدارک خود را به تأمین اجتماعی ارائه می‌کردند اما چون از این موضوع اطلاع نداشتند، برای انجام این کار اقدام نکرده بودند و به همین علت از بابت فرزندان خود، عیدی (سهم فرزند) دریافت نکرده‌اند.

به گفته این گروه از بازنشستگان، سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند از روی سامانه‌هایی که ازدواج و طلاق در آن‌ها ثبت می‌شود و به پایگاه داده متصل هستند، متوجه اینکه دختران آن‌ها از تکفلشان خارج شده‌اند، بشوند و الزاماً نیازی به ارائه مدرک اثبات این موضوع، وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، از امروز هشتم اسفندماه، فرآیند پرداخت عیدی بازنشستگان آغاز شده است. مبلغ عیدی بازنشستگان در سال جاری، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که به این رقم، ۴۰۰ هزار تومان تحت عنوان حق عائله‌مندی و به‌ازای هر اولاد نیز ۱۵۰ هزار تومان، اضافه و پرداخت می‌شود.

کد خبر 558404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.