بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند برای مدیریت شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان اقدامات و فعالیت‌های اخیر این سازمان و هزینه‌های در نظر گرفته شده برای پروژه‌های تعریف شده فاوا را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، حمیدرضا ابطحی اظهار کرد: سازمان فاوا در حوزه شبکه، مرکز داده و زیرساخت، شش پروژه را در دستور کار دارد که شامل افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی مرکز داده شهرداری اصفهان با ظرفیت حدود ۱.۳ پتابایت است و بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال بودجه برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: افزایش ظرفیت پردازشی مرکز داده شهرداری اصفهان با ۹۱۰ میلیارد ریال هزینه انجام شده است، افزود: راه‌اندازی سرویس پشتیبان‌گیر پایدار بر روی ساختار تاپ در مرکز داده، دیگر پروژه سازمان فاوا در حوزه شبکه، مرکز داده و زیرساخت است که برای اجرای آن هفت میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: پروژه اصلاح و راه‌اندازی تعدادی از دکل و میله‌های مخابراتی حوزه‌های شهرداری بالغ بر هشت دکل مخابراتی نیز از سوی سازمان فاوا با هزینه ۸۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

وی ادامه داد: دو پروژه دیگر در حوزه شبکه، مرکز داده و زیرساخت، اصلاح و افزایش ۲۲ لینک بی‌سیم حوزه‌های شهرداری و نصب و راه‌اندازی سیستم نظارت تصویری در حوزه‌های شهرداری (۵۳۰ دوربین) است که پروژه اول با هزینه‌ای بالغ بر پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و پروژه دوم با هزینه‌ای بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال انجام شده است.

ابطحی از انجام شش پروژه در حوزه نرم‌افزار خبر داد و اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها تولید سامانه جدید یکپارچه بودجه و اعتبارات شهرداری اصفهان است که برای آن بالغ بر شش میلیارد ریال هزینه شده است و پروژه دیگر تأمین سیستم مکان مبنای طراحی و مدیریت شبکه فیبر نوری شهرداری است که با هزینه چهار میلیارد ریالی انجام شده است.

وی ادامه داد: تهیه سامانه الکترونیکی اسناد و مدارک پژوهشی تاریخی شهرداری اصفهان پروژه دیگر سازمان فاوا در حوزه نرم‌افزار است که با هزینه ۳۴۵ میلیون ریال به انجام رسید.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان گفت: تأمین سامانه پسماندهای عمرانی و ساختمانی سازمان پسماند و سامانه نظارت بر قراردادهای فضای سبز و نگهداری و تعمیرات دو پروژه دیگر در حوزه نرم‌افزار است که پروژه اول با دو میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال و پروژه دوم با سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال انجام شد، همچنین برای توسعه سامانه هسته‌های فرهنگی و اجتماعی محلات در سال ۱۴۰۰ سه میلیارد و ۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های حوزه اطلاعات مکانی، خاطرنشان کرد: اطلاعات مکانی حوزه دیگری است که سازمان فاوا دو پروژه مهم خود را بر مبنای آن انجام داده است، پروژه اول تکمیل و غنی‌سازی اطلاعات مکان‌مند معابر شهر اصفهان است که با هزینه چهار میلیارد و ۲۱۷ میلیون ریال انجام شد و پروژه دوم تولید و نصب پلاک‌های پستی در محدوده پایلوت منطقه هشت با صرف یک‌میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال هزینه بوده است.

کد خبر 558390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.