رضایی: باشگاه‌های دیگر از شهربابک و ذوب‌آهن یاد بگیرند/۴۰ سال است اول دنیا هستیم!

سرمربی تیم والیبال نشسته مس شهربابک گفت: با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی که هیئت‌مدیره‌ها و مدیرعامل‌های باشگاه‌ها دارند، باید حمایت‌های بیشتری از ورزش معلولان انجام گیرد.

هادی رضایی، سرمربی شهربابک و مربی تیم‌های ملی، پس از قهرمانی تیم والیبال نشسته مس شهربابک در لیگ‌برتر طی گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ذوب‌آهن تیم قابل احترامی است؛ به نوعی که خودم را ذوب‌آهنی می‌دانم، ولی خوشحالم که با مس شهربابک به قهرمانی رسیدیم.

وی درباره تجربه‌اش در زمان حضور در باشگاه ذوب‌آهن اضافه کرد: خاطرات بسیار خوبی با ذوب‌آهن دارم و واقعاً خودم را بخشی از این باشگاه می‌دانم. با ذوب‌آهن به قهرمانی باشگاه‌های جهان رسیدیدم و چهار سال نیز در تیم والیبال نشسته ذوب‌آهن حضور داشتم. باید از مجموعه ذوب‌آهن تشکر کنم، چراکه بدون شک بزرگ‌ترین و حامی‌ترین باشگاه در والیبال نشسته کشور است. اگرچه درحال‌حاضر در مس حضور دارم و این تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است، اما نباید حمایت‌های باشگاه ذوب‌آهن از رشته والیبال نشسته را فراموش کنیم.

رضایی درخصوص بازی فینال گفت: بازی بسیار خوبی داشتیم. به هر حال در موقعیت‌های مختلف یک تیم پیروز می‌شود و یک تیم هم بازی را واگذار می‌کند. بچه‌های تیم زحمت زیادی کشیدند و پنج ماه مداوم است که در تلاش هستند. به باشگاه مس شهربابک بابت قهرمانی و به ذوب‌آهن و دیگر تیم‌ها به خاطر شرکت در لیگ و حمایت از ورزش معلولان تبریک می‌گویم.

سرمربی والیبال نشسته مس شهربابک با امیدواری نسبت به حضور باشگاه‌های صنعتی در لیگ برتر والیبال نشسته کشور تصریح کرد: با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی که هیئت مدیره‌ها و مدیرعامل‌های باشگاه‌ها دارند، باید حمایت‌های بیشتری از ورزش معلولان انجام گیرد. تشکر می‌کنم از همه کسانی که در شش باشگاه لیگ برتر و ۲۸ باشگاه دسته یک از ورزش معلولان حمایت می‌کنند.

وی درخصوص اثر برگزاری لیگ برتر والیبال نشسته روی تیم ملی کشورمان گفت: صددرصد برگزاری مسابقات لیگ برتر به تیم ملی کمک کرده است. اردوی تیم ملی تنها شش روز تشکیل می‌شود؛ اما این مسابقات به مدت پنج ماه برگزار می‌شود. اردوی تیم ملی بازی رودررو نیست، اما بازی‌هایی که در سطح باشگاهی انجام می‌شود، شرایط سخت مسابقات را برای بازیکنان تداعی می‌کند و بدون شک آینده تیم ملی از همین مسابقات تضمین می‌شود. انگیزه بچه‌ها و تاکتیک پذیری به وضوح با برگزاری مسابقات بالاتر می‌رود و می‌توانیم لیست تیم ملی را نیز با توجه به عملکرد بازیکنان در لیگ انتخاب کنیم.

رضایی درباره پیشرفت سطح لیگ برتر والیبال نشسته اظهار کرد: استفاده تیم‌ها از بازیکنان جوان و جدید به نوع خود یک پیشرفت محسوب می‌شود. فکر می‌کنم باید باشگاه‌های کشور‬ از دو باشگاهی که به فینال لیگ برتر والیبال نشسته رسیده‌اند، یاد بگیرند. باشگاه‌داری فقط حضور و حمایت از رشته فوتبال نیست و نشاط و شادابی در بچه‌های معلول بسیار حائز اهمیت است. این بازی را همه مردم ایران می‌بینند و چه خوب که حمایت‌های درخور توجهی از بچه‌های معلول شود. دیدار نهایی به اتمام رسیده و برد و باخت، زیاد مهم نیست. برنده اصلی این مسابقات بدون شک والیبال نشسته است و حالا باید تلاش کنیم تا بتوانیم در رقابت‌های ملی، قهرمانی جهان را کسب کنیم و در مسابقات پارالمپیک نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

سرمربی والیبال نشسته مس شهربابک با اظهار تأسف نسبت به حضور نداشتن باشگاه‌های تهرانی در لیگ والیبال نشسته یادآور شد: تهران با هفده میلیون جمعیت هیچ باشگاهی در رشته والیبال نشسته ندارد. باعث تأسف است که باشگاه‌های بزرگ همه هزینه‌های خود را صرف فوتبال می‌کنند. فکر می‌کنم بچه‌های والیبال نشسته، لایق توجه بیشتری هستند. به هر حال نزدیک به ۱۰ درصد از جمعیت جامعه ما را معلولان تشکیل می‌دهند و نباید از این بچه‌ها غافل شویم.

وی در رابطه با سطح بالای تیم ملی والیبال نشسته ایران و کمبودهای موجود گفت: ۴۰ سال است که اول دنیا هستیم و قهرمانی جهان را کسب کرده‌ایم؛ امیدوارم بتوانیم حمایت‌های بیشتری دریافت کنیم و توجهات بیشتری به سمت ما معطوف شود تا به افتخارآفرینی و کسب نتایج درخشان و خوب در والیبال نشسته ادامه دهیم. نوزدهم اسفند اردوی تیم ملی برگزار می‌شود. سال سختی در پیش داریم و باید در مسابقات قهرمانی جهان که قرار بود به میزبانی چین برگزار شود، شرکت کنیم که البته باید صبر کرد و دید میزبانی به چه کشوری داده می‌شود. در مهر نیز باید به مسابقات قهرمانی پاراآسیایی برویم. با توجه به جایگاه ایران در رنکینگ جهانی والیبال نشسته، باید در تمام مسابقات شرکت کنیم و در حد و اندازه‌های یک مدعی ظاهر شویم.

کد خبر 558389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.