آنچه در جلسه ۳۲ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات سی‌ودومین جلسه علنی شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات جلسه امروز _یکشنبه، هشتم اسفندماه_ شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی بهای پیشنهادی بلیت ورود به مراکز گردشگری منطقه ناژوان، اظهار کرد: بر اساس تصمیم اعضای شورا بلیت ورود به باغ پرندگان ۲۰ هزار تومان، باغ خزندگان ۱۷ هزار تومان، مجموعه صدف‌ها ۱۰ هزار تومان، موزه پروانه‌ها بدون تغییر و ۱۰ هزار تومان برای سال ۱۴۰۱ به تصویب رسید، در این راستا پیشنهاد تخفیف به خانواده‌های با بیش از دو فرزند ارائه شد که قرار است سازوکار این پیشنهاد بررسی و تدوین شود.

وی ادامه داد: بر اساس روند قانونی با توجه به استعفای یکی از اعضای شورای اسلامی شورای اسلامی شهر دومین منتخب علی‌البدل شورا به صحن علنی دعوت شد تا در جایگاه قرار گرفته و مراسم تحلیف انجام شود، اما با حضور نیافتن عبدالرسول امامی، این مراسم انجام نشد؛ بر اساس قانون روند دعوت از اعضای علی‌البدل ادامه می‌یابد تا تکلیف عضو باقی مانده شورای ششم مشخص شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تصویب دو وام در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: وام ۲۷ میلیارد تومانی برای انجام بخشی از پروژه‌های عمرانی و وام ۱۶۹ میلیارد تومانی برای پرداخت مطالبات پیمانکاران قطار شهری امروز به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا وام‌های شهرداری از سقف پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۰ فراتر نرود و این موضوع در جلسه امروز مورد تأکید قرار گرفت، البته تاکنون وام‌ها از سقف مورد نظر بالاتر نرفته است.

صالحی با اشاره به توافق ملکی طرح تعریض خیابان روشن‌دشت، گفت: این خیابان ماه‌ها پیش آزادسازی شد، اما موارد مربوط به توافق ملکی آن در دوره گذشته مدیریت شهری انجام نشده بود که در دوره جدید، توافق با ساکنان محل در حال انجام است تا مشکلی در بهره‌برداری از خیابان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: رفع مشکل ۱۵ ساله راستگرد خیابان علامه امینی از سمت باغ غدیر نیز در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری بود؛ این مشکل گره‌ای ترافیکی به سمت پل غدیر را در این منطقه از شهر ایجاد کرده بود، در این راستا توافقی و عملیات آزادسازی انجام شد و این موضوع امروز به تصویب شورای اسلامی شهر رسید، بنابراین شهروندان به زودی شاهد باز شدن گره ترافیکی این منطقه خواهند بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از رد لایحه مساعدت به مؤسسه خیریه سلمان خبر داد و تصریح کرد: در این لایحه پیشنهاد ۳۰ درصدی مطرح شده بود که با جمع‌بندی شورای اسلامی شهر با این لایحه موافقت نشد.

وی با اشاره به مصوبات بودجه اصلاحی شورای اسلامی شهر، خاطرنشان کرد: بودجه اصلاحی شورای اسلامی شهر در سال ۱۴۰۰ که جزئی از بودجه شهرداری است، بدون تغییر در سقف بودجه و ردیف‌ها به تصویب رسید، همچنین لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به رأی گذاشته شد که تصویب شد و بر این اساس روزهای باقی‌مانده سال جاری اقدامات شورا در چهارچوب قانونی بر اساس بودجه مورد نظر انجام خواهد شد.

کد خبر 558368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.