حاج حسین خرازی با قرآن مأنوس بود

یک رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: حاج حسین خرازی فوق‌العاده با قرآن مأنوس بود و ادبیات قرآنی داشت همچنین اوقات شهید خرازی بیشتر با افرادی سپری می‌شد که سررشته قرآنی داشتند.

عبدالمحمود محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره ویژگی‌های شخصیتی شهید خرازی اظهار کرد: حاج حسین خرازی فوق‌العاده با قرآن مأنوس بود و ادبیات قرآنی داشت، همچنین اوقات شهید خرازی بیشتر با افرادی سپری می‌شد که سررشته قرآنی داشتند.

وی ادامه داد: شهید خرازی بسیار خوش اخلاق بود و هرگاه نام کوچک کسی را نمی‌دانست آن را "آقای گل" صدا می‌زد و تکه کلامش گل بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: حاج حسین علاقه بسیار زیادی به شهید ردانی‌پور داشت و به غیر از بحث فرماندهی جنگ و عملیات، رفاقت بی‌نظیری میان آن دو وجود داشت.

محمودی افزود: در مقطعی حاج حسین فرمانده سپاه سوم شد اما دوباره به لشکر بازگشت زیرا شهید خرازی به دنبال سمت و مسئولیت نبود و تنها به دنبال انجام وظیفه بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در خصوص لشکر ۱۴ امام حسین (ع) به فرماندهی شهید خرازی تصریح کرد: لشکر امام حسین (ع) از نظر عملیاتی در کشور نمونه بود و آن زمان به لشکر خط‌شکن سپاه معروف بود، مؤسس این لشکر حاج حسین بود.

وی اضافه کرد: در هفته‌های اول جنگ اولین خط پدافندی مقابل بعثی‌ها در منطقه دارخوئین توسط شهید خرازی و نیروهای وی ایجاد شد که بعد این افراد تیپ امام حسین (ع) را تشکیل دادند و تیپ امام حسین (ع) بعد از عملیات بیت‌المقدس به لشکر امام حسین (ع) تبدیل شد.

محمودی با بیان این که مهم‌ترین و آخرین عملیات مهم دفاع مقدس عملیات کربلای پنج بود که حاصل آن دستاورد بین‌المللی قطعنامه ۵۹۸ بود، خاطرنشان کرد: اکنون عده‌ای به اشتباه می‌گویند جنگ با قطعنامه تمام شد، این در حالی است که جنگ با پیروزی در خرمشهر و با عملیات مرصاد تمام شد.

وی ادامه داد: جنگ به ظاهر با بندهای قطعنامه ۵۹۸ به پایان رسید اما بر اساس تحقیقات اگر بعثی‌ها در پایان جنگ موفق می‌شدند خرمشهر را بگیرند و اگر منافقان موفق می‌شدند مهران را بگیرند و به تهران بیایند هیچ‌یک از مفاد قطعنامه را اجرا نمی‌کردند؛ از این‌رو عملیات کربلای پنج بندهای قطعنامه را به وجود آورد اما آنچه باعث شد دشمن این بندها را بپذیرد شکست در عملیات مرصاد و خرمشهر بود.

کد خبر 558344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.