آموزش صفر تا ۱۰۰ راه اندازی وبسایت

امروزه داشتن وبسایت برای هر کسب و کاری ضروری است، پیش از شروع راه‌اندازی وب‌سایت، مشخص کردن هدف و انتخاب نام دامنه ضروری است.

امروزه داشتن وبسایت برای هر کسب و کاری ضروری است. آمار استفاده کنندگان اینترنت نیز هر روزه در حال افزایش است که وبسایت را به یکی از مناسب‌ترین بسترها برای برقراری ارتباط و ارائه خدمات تبدیل کرده است. به همین منظور در این مقاله یک راهنمای قدم به قدم به شما ارائه می‌دهیم تا به راحتی و بدون نیاز به صرف هزینه‌های زیاد، سایت خود را راه‌اندازی کنید. با ما همراه باشید.

موارد مورد نیاز برای راه اندازی وبسایت

مهم‌ترین سوالی که برای هر فردی قبل از راه‌اندازی سایت پیش میاید این است که برای این کار، به چه مواردی نیاز دارد و چقدر باید هزینه کند. هزینه‌ی تأسیس سایت، بر اساس ویژگی‌های سایت شما متغیر خواهد بود. پیش‌نیازها و موارد کلی برای راه اندازی سایت، عبارتند از:

هدف سایت

پیش از شروع راه‌اندازی وب‌سایت، مشخص کردن هدف آن یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای این کار، لازم است آنچه را که می‌خواهید از وب‌سایت خود به دست آورید، کاملاً مشخص کنید. مشخص کردن هدف برای راه‌اندازی وب‌سایت، ضمن مشخص کردن نوع خدماتی که باید ارائه دهید، به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه کارهایی را باید انجام دهید تا خدمات مورد نظرتان را به بهترین نحو به کاربران منتقل کنید.

انتخاب نام دامنه

انتخاب نام دامنه یکی از نخستین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. توجه داشته باشید که این نام در حقیقت آدرس سایت شما محسوب می‌شود و در نتیجه بازدیدکنندگان از طریق آن می‌توانند به وبسایت شما دسترسی پیدا کنند. نکته‌ای که در روند کسب و کار شما تاثیرگذار خواهد بود، انتخاب نام دامنه‌ای است که کاربران بتوانند به راحتی آن را تایپ و یا جست‌وجو کنند. هر چه نام دامنه شما کوتاه‌تر باشد، افراد می‌توانند راحت‌تر آن را جست‌وجو کنند.

انتخاب هاست مناسب برای سایت

هاست یا هاستینگ در واقع فضایی است که در آن اطلاعات و فایل‌های وب‌سایت شما بارگذاری می‌شوند. انتخاب یک هاست مناسب به شما این امکان را می‌دهد که در محیطی مناسب، اطلاعات و خدمات خود را در معرض دید کاربران قرار دهید. در واقع بدون وجود هاست، مشتری قادر به دیدن محصولات شما نخواهد بود و در نتیجه هیچ سایتی برای نمایش در مرورگر وجود نخواهد داشت.

انتخاب CMS

CMS یا سیستم مدیریت محتوا، در واقع به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به نوشتن هیچ کدی، وب‌سایت مورد نظر خود را ایجاد کنید. با استفاده از سیستم مدیریت محتوا می‌توانید سایت خود را به راحتی مدیریت کرده و همچنین به سفارش طراحی سایت، بارگذاری محتوا، تصاویر، پلاگین‌ها، اتصال به درگاه بانکی، منوها و… در سایت خود بپردازید. امروزه CMS‌های بسیار متنوعی همانند وردپرس، جوملا، دروپال و… وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا با صرف کمترین هزینه و بدون نیاز به دانش کدنویسی، وب‌سایت خود را از ۰ تا ۱۰۰ طراحی و مدیریت کنید.

در این میان، وردپرس به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریتی در دنیا شناخته می‌شود و تقریباً بیش از ٪۵۰ از وب‌سایت‌های ساخته شده در دنیا با استفاده از وردپرس راه‌اندازی شده‌اند.

آموزش ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی وبسایت

طراحی و انتخاب قالب

انتخاب قالب، در واقع ظاهر نهایی وبسیات شما را تعیین می‌کند. نوع ساختار سایت، بلاک‌بندی بخش‌های مختلف و رنگ‌بندی آن از جمله مواردی هستند که اگر به درستی انتخاب شوند باعث افزایش اعتماد کاربران و مشتریان وب‌سایت شما خواهند شد.

بهینه سازی و سئو سایت

یکی از مهم‌ترین مراحل بعد از راه اندازی یک وبسایت، سئو وبسایت یا بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو است. سئو در واقع شامل تمامی راهکارهایی است که باعث می‌شود سایت شما در نتایج اول گوگل ظاهر شود. انتخاب کلمات کلیدی، بهینه‌سازی داخلی و بهینه‌سازی خارجی وبسایت، سه بخش مهم از سئوی سایت است.

منظور از انتخاب کلمات کلیدی، انتخاب کلماتی است که مخاطبانتان آن‌ها را در گوگل جستجو می‌کنند. به همین منظور لازم است تا در مرحله‌ی اول، با تحقیق کلمات کلیدی، عبارت‌هایی را که بیشتر از سایر کلمات توسط مخاطبان سرچ می‌شوند را انتخاب کنید.

سئو داخلی وبسایت یا SEO On Page شامل تمامی روش‌های بهینه‌سازی در خود سایت می‌شود؛ همانند تولید محتوای سئو شده، بهینه‌سازی تصاویر، بهینه‌سازی سرعت سایت، بهینه‌سازی دسته‌ها، تگ‌ها و… .

سئو خارجی (Off Page SEO) نیز اقداماتی است که خارج از وبسایت به منظور بهینه‌سازی سایت برای گوگل انجام می‌شود. ساخت بک لینک‌های باکیفیت از مهم‌ترین اقدامات برای سئوی خارجی است.

اهمیت سئو در راه اندازی وبسایت

کلمه سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه‌سازی یک وب‌سایت برای موتورهای جست و جو است. در حقیقت بدون سئو یک وب‌سایت نمی‌تواند به راحتی و به شیوه‌ای صحیح در نتایج موتورهای جستجو دیده شود. بنابراین اگر موتورهای جستجو شامل گوگل نتوانند وب‌سایت شما را مشاهده کنند، مطمئناً کاربران و مشتریان بالقوه شما نیز نمی‌توانند به محتوای سایت شما دسترسی پیدا کنند. به همین منظور در سئو از فعالیت‌هایی نظیر تولید محتوا، تعیین استراتژی‌های محتوایی، استراتژی لینک سازی و … استفاده می‌شود تا عملکرد وبسایت بهبود یافته و در نهایت وبسایت مورد نظر در نتایج جست‌وجوی گوگل در رتبه‌های بالاتری نمایش داده شده و آمار بازدید بالاتری داشته باشد.

چرا بازاریابی محتوا و تولید محتوای متنی ضروری است؟

امروزه بازاریابی محتوا به وسیله‌ی تولید محتوای متنی به یکی از موثرترین و البته کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای معرفی برندها و وبسایت به کاربران تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی محتوا شامل ایجاد اعتماد در اشخاص بازدیدکننده می‌شود. در این راستا هر چه اطلاعات ارائه شده توسط تولید محتوا بتواند اعتماد کاربران را بیشتر جلب کند، به همان میزان نیز احتمال خرید آن‌ها از سایت افزایش پیدا می‌کند.

همچنین بازاریابی محتوا به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل برای ارتقا سطح آگاهی از برند و بهبود سئو نیز شناخته می‌شود. تولید محتوای باکیفیت باعث می‌شود تا کاربران بیشتری به سمت سایت معرفی شده جذب شوند که این امر موجب افزایش ترافیک سایت نیز خواهد شد. در نهایت، تولید محتوا به عنوان رابطی بین کسب و کار و مشتریان شما شناخته می‌شود که باعث بیشتر دیده شدن وبسایت شما می‌شود.

جمع بندی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی وبسایت

در این مقاله به صورت خلاصه به تمامی مراحل راه‌اندازی وبسایت اشاره کردیم. شما می‌توانید با استفاده از مطالب گفته شده در این مطلب و صرف کمترین هزینه، وبسایت خودتان را راه‌اندازی کرده و بدون نیاز به آگهی‌های تبلیغاتی و یا بیلبوردها، با استفاده از اصول سئو برند خود را به طیف وسیعی از کاربران در اینترنت معرفی کنید.

کد خبر 558334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.