تاثیر داروهای دیابت، هپاتیت و ایدز بر درمان بیماری کووید۱۹

داروهای تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای بیماری‌های دیابت، هپاتیت و ایدز ممکن است به درمان بیماری کووید۱۹ کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از متخصصان پس از بررسی ۶۴ داروی تأیید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای استفاده در سایر بیماری‌ها، هشت دارو را شناسایی کردند که فعالیت آنزیم‌های ویروسی خاص به نام پروتئازها که برای تکثیر ویروس کرونا ضروری است را متوقف می‌کند.

داروهای شناسایی شده شامل داروی کنترل کننده قند خون به نام سیتاگلیپتین، داروهای درمان هپاتیت C به نام داکلاتاسویر و لیکورین HCI می‌شود، داروهای استفاده شده برای درمان افراد آلوده به ویروس HIV مانند MG-101 و نلفیناویر نیز خاصیت مشابهی داشتند. به نظر می‌رسد که استفاده از این داروها راهکار مفید برای مقابله با بیماری کووید -۱۹ است.

محققان متوجه شدند داروهایی که برای درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نوع دو، هپاتیت C و ویروس HIV مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است مانع تکثیر سویه دلتا ویروس کرونا یا عفونت‌زایی و انتشار آن در سلول‌های انسانی شود. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود. در صورتی که این روش درمانی مورد تأیید قرار بگیرد، خطر مرگ‌ومیر ناشی از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

https://www.upi.com/Health_News/2022/02/25/COVID-19-treatments-drugs-diabetes-HIV-hepatitis-C-study/8951645812270/

کد خبر 558331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.