میزان تاثیرگذاری دوز چهارم سینوفارم بر امیکرون

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که چهارمین دوز واکسن سینوفارم، محافظت قابل‌توجهی در برابر کرونا امیکرون ایجاد نمی‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سینوفارم یکی از واکسن‌های پرمصرف در بعضی از کشورهای آمریکای‌جنوبی است. محققان به منظور بررسی تأثیر دوز چهارم واکسن سینوفارم بر پیشگیری از بروز کرونا امیکرون مطالعه جدیدی انجام دادند؛ این مطالعه هنوز مورد بازبینی همتایان قرار نگرفته و افراد مسن یا کودکان را مورد ارزیابی قرار نداده است.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان آنتی‌بادی خنثی‌کننده در برابر سویه امیکرون حدود ۲۶ هفته پس از تزریق سومین دوز واکسن سینوفارم به میزان ۵۳ درصد کاهش یافته است. محققان با انجام بررسی‌های لازم، به این نتیجه رسیدند که آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد پس از دریافت واکسن سینوفارم شش ماه پس از تزریق دوز سوم کاهش پیدا می‌کند، درحالی‌که دوز چهارم این نوع واکسن از افراد در برابر سویه امیکرون محافظت نمی‌کند.

به گفته پژوهشگران، چهارمین دوز واکسن سینوفارم که شش ماه پس از سومین دوز به افراد شرکت‌کننده در مطالعه تزریق شد، سطح آنتی‌بادی خنثی کننده را در برابر سویه امیکرون به میزان قابل توجهی افزایش نداده است؛ اما میزان آنتی‌بادی پس از سومین دوز همچنان بالا بوده است. به نظر می‌رسد که واکسن‌های پروتئین نوترکیب یا mRNA جایگزین‌های مناسبی برای دوزهای تقویت کننده در برابر سویه‌های نگران‌کننده است.

کد خبر 558321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.