اینترنت رایگان دانشجویی هزینه‌های زیادی برای دولت دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هزینه اختصاص اینترنت رایگان به دانشجوها روی هزینه‌های دولت اضافه می‌شود و تجدید آن نیازمند تامین منابع مالی است. برای این موضوع، رایزنی کرده‌ایم اما با توجه به شرایط مالی دولت ممکن است محقق نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عیسی زارع‌پور در مراسم بازگشایی مدارس اظهار کرد: همچون سال گذشته ترافیک نرم‌افزار شاد را به شکل رایگان برای دانش‌آموزان و معلمان خواهیم داشت و کنار این بسته، بسته‌های ترافیکی رایگان برای اساتید دانشگاه و حوزه و دانشجویان را به‌عنوان هدیه وزارت ارتباطات در نظر گرفته‌ایم که این بسته‌ها، طی هفته جاری به‌صورت آنلاین از طریق سامانه ictgifts.ir در اختیار دانشجویان، معلمان و اساتید قرار می‌گیرد.

وی چند روز گذشته در رابطه با اختصاص اینترنت رایگان دانشجویان، گفت: هزینه اختصاص اینترنت رایگان به دانشجویان روی هزینه‌های دولت اضافه می‌شود و تجدید آن نیازمند تأمین منابع مالی است. برای این موضوع رایزنی کرده‌ایم، اما با توجه به شرایط مالی دولت ممکن است، محقق نشود.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این پرسش که این ترم وضعیت اختصاص اینترنت به دانشجویان چه خواهد شد، تصریح کرد: بسته‌های اینترنتی را اول سال ارائه کردیم. اینترنتی که ارائه می‌شود، هزینه‌های زیادی ایجاد خواهد کرد که روی هزینه‌های دولت سربار می‌شود.

وی افزود: اگر شرایط ارائه بسته‌های اینترنت به دانشجوها فراهم شود، اختصاص اینترنت به آن‌ها تجدید می‌شود؛ اما نیازمند تأمین منابع مالی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که برای اختصاص اینترنت رایگان به دانشجوها رایزنی‌ها در چه مرحله‌ای است، گفت: در حال تلاش هستیم، اما با توجه به شرایط مالی دولت ممکن است محقق نشود.

کد خبر 558307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.