۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
تاثیر خرابی شاسی در رانندگی

یک کارشناس‌ارشد مکانیک گفت: هنگامی که شاسی آسیب می‌بیند، خودرو مایل است به‌سمت چپ یا راست حرکت کند؛ در نتیجه مجبور هستید با فشار آوردن به فرمان، این تمایل را جبران و خودرو را کنترل کنید که این موضوع، موجب فشار به سیستم تعلیق می‌شود.

هادی طوقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه شاسی خودرو بر اثر ضربه دچار مشکل می‌شود، اظهار کرد: در حین تصادف یا حرکت روی سرعت‌گیرها به خودرو ضربه وارد شده و شاسی آن دچار آسیب می‌شود.

وی افزود: به‌طورکلی هر اتفاقی که برای خودرو رخ‌دهد و هر ضربه‌ای که به صورت ناهماهنگ به آن وارد شود، الزاماً به شاسی نیز منتقل و باعث می‌شود خودرو از تعادل خود خارج شود. از جمله مشکلات دیگری که ممکن است برای شاسی رخ‌دهد، زنگ‌زدن آن است.

این کارشناس‌ارشد مکانیک ادامه داد: اگر خودرو با رطوبت، باران و هوای مرطوب در ارتباط باشد و تحت پوشش مناسبی قرار نگیرد، ممکن است شاسی آن دچار خوردگی و زنگ‌زندگی شود.

وی شاسی خودرو را مانند ستون‌های ساختمان دانست و گفت: شاسی، قسمت بزرگی از خودرو است که پایه و اساس آن محسوب می‌شود و تمام تجهیزات خودروروی آن قرار می‌گیرد. این چهارچوب به سایر قطعات خودرو، بدنه و سیستم تعلیق متصل است و به همین دلیل اگر ضربه‌ای به خودرو وارد شود، دچار آسیب می‌شود.

طوقیان اشاره کرد: شاسی پایه و اساس خودرو است و به همین دلیل برای ساخت آن از آلیاژهای مقاوم مانند فولاد استفاده می‌شود تا مقاومت بسیاری در مقابل ضربه داشته باشد، اما در مقابل ضربات شدید ممکن است دچار آسیب شود.

تأثیر خرابی شاسی در رانندگی

وی در رابطه با تأثیر خرابی شاسی در رانندگی گفت: اگر ضربه شدیدی به خودرو وارد شود و شاسی به شدت آسیب ببیند، امکان حرکت با آن وجود ندارد؛ اما اگر شدت آسیب در حد معمولی باشد سیستم تعلیق و فرمان‌بری دچار مشکل می‌شود.

این کارشناس‌ارشد مکانیک تصریح کرد: هنگامی که شاسی آسیب می‌بیند، خودرو مایل است به سمت چپ یا راست حرکت کند؛ در نتیجه مجبور هستید با فشار آوردن به فرمان این تمایل را جبران و خودرو را کنترل کنید که این مسئله باعث فشار به سیستم تعلیق می‌شود.

وی تاکید کرد: به طور کلی آسیب شاسی منجربه تولید صدا و مشکل در فرمان‌بری خودرو می‌شود و رانندگی با خودروی آسیب‌دیده به شدت خطرناک است؛ زیرا به هر میزان که سرعت افزایش یابد، تسلط در فرمان‌بری کاهش پیدا می‌کند.

طوقیان اشاره کرد: درصورتی‌که به خرابی شاسی خودرو بی‌توجهی شوید، ساختار و بدنه نیز دچار آسیب و از حالت رگلاژ خارج می‌شود که این مسئله نیز باعث افزایش صدا در داخل خودرو می‌شود.

کد خبر 558247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.