قوانین جدید هند برای تبلیغات رمزارزها

شورای استاندارد سازی تبلیغات هند، (ASCI) راهنمای تبلیغات و ارتقای دارایی ها و خدمات دیجیتالی و مجازی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس ASCI Subhash Kamath توضیح داد:

قبل از تنظیم این دستورالعمل‌ها، چندین دور گفتگو با دولت، تنظیم‌کننده‌های بخش مالی و سهامداران صنعت داشتیم.

اولاً، همه تبلیغات مرتبط با رمزارزها باید دارای سلب مسئولیت باشند که بیان می‌کند: محصولات رمز ارزی و NFT‌ها ثبت شده نیستند و می‌توانند بسیار خطرناک باشند. ممکن است هیچ رجوع نظارتی برای ضرر ناشی از چنین معاملاتی وجود نداشته باشد. مقامات تبلیغاتی هند خاطرنشان کردند که دستورالعمل‌ها توضیح می‌دهند که چگونه سلب مسئولیت باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که برای یک مصرف‌کننده عادی برجسته و غیرقابل چشم‌پوشی باشند.

دستورالعمل‌ها به تفصیل:

کلمات “ارز”، “اوراق بهادار”، “محافظ” و “سپرده‌گذاران” را نمی‌توان در تبلیغات محصولات یا خدمات VDA استفاده کرد زیرا مصرف‌کنندگان این عبارات را با محصولات تحت نظارت مرتبط می‌دانند. علاوه بر این، در تبلیغات یک فرد خردسال یا فردی که به نظر می‌رسد خردسال است، نمایش داده نشود.

تبلیغات نه باید ادعا کنند که راه حلی برای پول یا مشکلات دیگر هستند و نباید وعده افزایش تضمینی سود در آینده را بدهند. اطلاعات مربوط به عملکرد گذشته نباید به صورت جزئی یا جانب‌دارانه ارائه شود. سازمان مدیریت تبلیغات با اشاره به اینکه تبلیغات نباید خطرات مرتبط با طبقه دارایی را کم اهمیت جلوه دهد، نوشت: محصولات VDA را نمی‌توان با هیچ طبقه دارایی دیگری که تحت نظارت است مقایسه کرد.

کد خبر 558192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.