حفظ بافت تاریخی شیراز پاسداشت هویت سومین حرم اهل‌بیت(ع) است

استاندار فارس گفت: حفظ بافت تاریخی شیراز در حقیقت پاسداشت هویت سومین حرم اهل‌بیت(ع) است و توسعه شیراز در همه عرصه‌ها باید بر مبنای حفظ هویت این کلان‌شهر انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدهادی ایمانیه در دیدار با وزیر کشور، با بیان این موضوع که مجموعه مدیریتی استان همواره بر حفظ بافت تاریخی شهر شیراز با محوریت بافت اطراف حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) تأکید دارد، گفت: حفظ بافت تاریخی شیراز در حقیقت پاسداشت هویت سومین حرم اهل‌بیت (ع) است و توسعه شیراز در همه عرصه‌ها باید بر مبنای حفظ هویت این کلان‌شهر انجام شود.

وی با تأکید بر نوسازی همراه با حفظ هویت اصلی بناها و حفاظت از میراث معماری و شهرسازی در همه بافت‌های تاریخی استان و کلان‌شهر شیراز تصریح کرد: احیا و ساماندهی سازگار با مرمت اصولی بافت‌های تاریخی شهری می‌تواند باعث رونق صنعت گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شود.

استاندار فارس افزود: بافت تاریخی شیراز به‌واسطه قدمت بناهای ارزشمند و وجود عناصر معماری آمیخته با هنر و هویت بناها، ارتباط عمیق و گسترده‌ای با فرهنگ اصیل این کلان‌شهر دارد.

به گزارش ایمنا، شیراز یکی از شهرهای تاریخی و مهم ایران به‌شمار می‌رود؛ شهری که به دلیل آب و هوای مناسب و زمین‌های مرغوب آن همواره دارای رونق اقتصادی و فرهنگی بسیاری بوده است و روزگاری نیز پایتخت ایران به‌شمار می‌رفت و از طرف دیگر زادگاه نامداران فرهنگ و هنر ایران مانند سعدی و حافظ است. موارد ذکر شده عواملی است که باعث شده در شیراز بناهای فاخر معماری از عصر زندیه تا قاجار به چشم بخورد و مانند یزد بافت تاریخی زیبایی داشته باشد. متأسفانه چند سالی است که به بهانه توسعه حرم شاهچراغ (ع) طرحی با نام «حرم تا حرم» تعریف شده است که باعث تخریب‌های فراوانی در بافت تاریخی و ارزشمند شیراز شده است.

کد خبر 558172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.