شخصیت‌سنجی و تحلیل انواع امضا

یک گرافولوژیست گفت: دست‌خط و امضای افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمه‌ها به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص علم گرافولوژی، اظهار کرد: این علم برای شناسایی دست‌خط و امضا است و به‌دنبال آن با توسل به فاکتورها و قواعد مخصوص، شخصیت افراد شناسایی و سنجیده می‌شود. این علم قواعد خاص خود را دارد که می‌توان از آن‌ها برای شناخت روحیات افراد بهره برد.

وی ادامه داد: علم گرافولوژی جنبه شناخت و درمان دارد. برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که تغییراتی مانند کاهش فشار قلم برای نوشتن انجام شود تا در درازمدت تأثیر آن در زندگی افراد مشاهده شود.

این گرافولوژیست خاطرنشان کرد: بررسی علمی هر موضوع به ابزارهای علمی و کاربردی مرتبط به آن موضوع نیاز دارد. به طور مثال برای علم شیمی ابزارهایی مانند ظرف‌های آزمایشگاهی، دستگاه‌های تجزیه مواد و بسیاری ابزارها و دستگاه‌های دیگر وجود دارد و درخصوص علم‌هایی مانند پزشکی و گرافولوژی که با انسان مرتبط است، دو مبحث تشخیص و درمان که با پارامترهای فردی ارتباط دارد، مطرح است.

وی با بیان اینکه علم گرافولوژی، روش‌های مطالعه و بررسی خصوصیات فردی براساس نحوه نوشتن است، اضافه کرد: براساس نتایج موارد بررسی شده توسط "National Pen Company" در آمریکا، خط افراد شامل نحوه فاصله‌گذاری‌ها، نحوه گذاشتن نقطه‌ها، نوع چرخش حروف یا تمایل کلمات به سمت چپ یا راست می‌شود و می‌تواند حقایقی را درباره پنج هزار ویژگی متفاوت آن‌ها آشکار کند.

محجوب تصریح کرد: دست‌خط و امضای هر فرد ناشی از ساختار عصبی و ویژگی‌های روانی، سن، فرهنگ و شغل وی است و این موضوع سبب می‌شود افراد با هم متفاوت باشند.

براساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های انواع امضا می‌پردازیم:

شخصیت سنجی و تحلیل انواع امضا

وی افزود: براساس علم گرافولوژی به بررسی ویژگی‌های انواع امضا در زمینه افقی بودن، دایره شکل بودن، عمودی بودن و مورب بودن می‌پردازیم. امضای دایره‌ای عمومی ترین امضا است نشان دهنده انعطاف‌پذیری کسی که برای ذهن خود محدوده تعیین می‌کند و خواهان شباهت است.

این گرافولوژیست گفت: امضای افقی نشان از منطقی بودن دارد که بستگی به راست دست یا چپ دست بودن، مقدار سخت‌کوشی آن مشخص می‌شود

محجوب ادامه داد: امضای عمودی نشان از راسخ و روی حرف خود ماندن است که بستگی به حرکت از بالا یا پایین مقدار سخت‌کوشی و مبارزه‌جویی آن مشخص می‌شود.

وی افزود: امضای مورب نوعی تلفیق امضای افقی و عمودی است و بسته به راست دست یا چپ دست بودن و اینکه از بالا یا پایین شروع شده باشد، مقدار سخت‌کوشی آن مشخص می‌شود. این نوع امضاها در خود نوعی باهوشی دارد.

کد خبر 558134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.