فدراسیون جهانی یخ‌نوردی از لغو مسابقات در روسیه خبر داد

فدراسیون جهانی یخ‌نوردی با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله نظامی روسیه به اوکراین، مسابقات جام‌جهانی یخ‌نوردی را در کشور روسیه لغو کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فدراسیون جهانی یخ‌نوردی (UIAA)، با انتشار بیانیه‌ای از لغو مسابقات جهانی در روسیه خبر داد.

متن بیانیه به شرح زیر است:
جام جهانی یخ‌نوردی (UIAA) در روسیه بیست‌وپنجم فوریه

پس از بررسی دقیق همه عوامل، هیئت اجرایی فدراسیون جهانی (UIAA) تصمیم گرفت که به جهت سلامت ایمنی همه شرکت‌کنندگان و حفظ یک‌پارچگی تور جهانی یخ‌نوردی، دو رویداد باقی‌مانده جام‌جهانی یخ‌نوردی که برنامه‌ریزی شده بود از هم‌اکنون تا پایان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در روسیه لغو شود.

به‌علاوه اینکه، هیئت اجرایی فدراسیون جهانی یخ‌نوردی تصریح می‌کند که با شدیدترین عبارات و شعارهای ممکن، هرگونه استفاده از خشونت دولتی یا فردی را برای دستیابی به هر هدفی یا به منظور برطرف‌شدن اختلافات تصور شده یا واقعی، مانند اقدامات فعلی روسیه در برابر اوکراین محکوم می‌کند.
پیتر مویر
رئیس فدراسیون جهانی یخ‌نوردی (UIAA)

به گزارش ایمنا همان‌طورکه شب گذشته در خبری بیانیه و نظر کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به لغو کلیه مسابقات ورزشی را اعلام کردیم، فدراسیون جهانی سنگ‌نوردی نیز با رجوع به آن تاکید کرد: لطفاً به بیانیه کمیته بین‌المللی المپیک که در تاریخ بیست‌وپنجم فوریه منتشر شد نیز مراجعه کنید.

گفتنی است محمدرضا صفدریان، نماینده شایسته کشورمان که چندی پیش در مسابقات جام‌جهانی یخ‌نوردی در کشور سوئیس موفق به کسب مدال طلا در دو ماده سرعت و لید شد آماده حضور در این رقابت‌ها بود تا یک افتخار دیگر با کارنامه پربارش اضافه کند؛ اما اکنون با لغو رقابت‌های جام‌جهانی در کشور روسیه روبه‌رو شد. وی در صفحه اینستاگرامی خود نیز به این موضوع واکنش نشان داد و با اعتراض به لغو مسابقات از شدت ناراحتی خود گفت.

کد خبر 558132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.